Ferdinando Innocenti igazán kitartó üzletember volt, hiszen minden tragédiában és veszteségben megtalálta a lehetőséget, amit kihasználva újra talpra állhatott. Az 1891. szeptember 1-én született zseni még akkor sem adta fel, amikor a második világháborúban az amerikai gépek porig bombázták gyárát, mi több, éppen az USA hadserege adta az ötletet az új márka megalapításához. A katonák ugyanis hátrahagyták a legendás Cushman robogókat, amelyek felkeltették Innocenti úr figyelmét, és ez az ötlet vezetett az első Lambretta robogó tervezéséhez, valamint megjelenéséhez.
Persze a puritán, katonai célra készült járgány eredeti formájában nem volt alkalmas polgári használatra, ezért a híres repülőtervező mérnök, Pierluigi Torre segítségével alaposan átdolgozta az eredeti konstrukciót, s így született meg a Model A.
Lambretta: 75 éve a motorpiacon
Miután Innocenti 85 éves korában elhunyt, a márka is gazdátlanná vált, és úgy tűnt, az 1971-ben bekövetkezett csőd után már soha többé nem készülnek Lambretta-emblémás robogók.
Azonban az ezredforduló után az osztrák KSR Group többször is megkörnyékezte a Lambretta márkanév tulajdonosait, és a kitartó munka végül meghozta gyümölcsét. 2017-ben ajánlatot tett a KSR a jogok megvásárlására, létrejött az üzlet, és azóta újra zakatolnak a gépsorok – 75 évvel az első Lambretta megszületése után újra elérhetőek az olasz gépek az európai piacon.
Napjainkban háromféle erőforrással és két különböző „karosszériával” készülnek a klasszikus egyhengeresek. V50, V125 és V200 néven jelentek meg a márka újdonságai, s mindegyik elérhető fix, illetve a kormánnyal együtt forduló első sárvédővel. Mi több, a jövőre gondolva elektromos kerékpárok is születtek a KSR-Lambretta-frigyből, így már a Bosch motoros, pillekönnyű bringák is az olasz gyár emblémáját viselik.