Szintet lép az olasz Lambretta, és az eddigi 125-ös, valamint 200-as modellek után idén két nagyágyúval, a 300-as és 350-es klasszikussal bővül a márka hazai kínálata. Látva, hogy a Vespa 300-as robogója milyen népszerű Európában, és eleve milyen kapósak a 125-ösnél nagyobb robogók, logikus lépésnek tűnt előrukkolni a GTS-hez hasonlóan fürge, ám várhatóan kedvezőbb árú modellekkel.
Bemutatkozott az új Lambretta X300 és G350 Special
A legendás cégvezető, Ferdinando Innocenti alapította anno a Lambretta vállalatot, mely kezdetben az építőiparban jeleskedett. Majd megjelentek a társaság motorjai, melyeket hírességekkel népszerűsítettek, így az első modellek – mint például az 1947-ben született 125-ösök – gyorsan az utcakép részévé váltak. Persze ebben nagy szerepe volt annak is, hogy anno egy átlagember
háromhavi fizetéséből megvehette a formás járgányt, azaz nagyjából annyira volt nagy befektetés, mintha ma valaki egy egymillió forintos új 125-öst vásárolna Magyarországon.
Nagyjából fél évszázadon át tartott a Lambretta tündöklése, ám az ezredfordulón már lakat volt a gyár kapuján, és 2017-ig nem is történt komolyabb változás, ám akkor az osztrák KSR megvásárolta a márkát, és elkezdte fejleszteni az új modelleket. Így született meg a Lambretta V50 Special, valamint annak 125-ös és 200-as változata, de egészen 2023-ig kellett várnunk, hogy ennél erősebb, gyorsabb Lambretta tűnjön fel a színen...
Most azonban rögtön két nagyágyúval bővült a választék, nevezetesen a 26 lóerős, egyhengeres G350-nel, valamint az elegáns és karcsú X300-zal, melyek idén már a magyar importőrnél is elérhetőek lesznek. Természetesen mindkét modell CVT-erőátvitellel felszerelt, azaz használatuk – kis túlzással – pont olyan egyszerű, mint bármelyik ötvenes vagy 125-ös robogóé, de sokkal dinamikusabb azoknál.
A G350 26 lóerős teljesítménye lazán elbánik a 173 kilós tömeggel, így városban és azon kívül is dinamikus, akárcsak az X300, mely jóval kisebb, 275 köbcentis erőforrást kapott, de így is több mint 25 lóerős, és forgatónyomaték terén is csak egy hajszállal marad le a házon belüli vetélytárs mögött. Ráadásul 13 kilóval könnyebb is annál – kereken 160 kilóval mérlegel –, így hasonló gyorsulásra és végsebességre számíthatunk a két új robogó nyergében.