Jól fogy a hazai és az európai kereskedésekben a nagy H üdvöskéje, az NC-család műszaki alapjaira épülő CTX700, ezért nem meglepő, hogy a távol-keleti rivális is előrukkolt egy hasonló koncepciójú géppel.

kawasaki-vulcan-s-650-2664
Kawasaki Vulcan S

A Kawasakinak már korábban is voltak középméretű, soros, kéthengeres erőforrással hajtott cirkálói, elég, ha csak az LTD-szériára vagy a GPZ500S hajtóművét öröklő félliteres Vulcan 500-ra gondolunk. Persze a most debütált újdonság stílusában már nem a nyolcvanas évek soft-choppereire hajaz, inkább az aktuális trendet követi - a sportos, ugyanakkor klasszikus elemek is felfedezhetők a gépen.

kawasaki-vulcan-s-650-2662
Az erőforrás már jól ismert darab, és a felfüggesztés egyes elemeit is láthattuk már a Kawa utcai motorjain

Folyadékhűtésű, 649 köbcentis, hatfokozatú váltóval felszerelt erőforrása természetesen az ER-6-ból érkezik, s nem csak a hajtáslánc, de a felfüggesztés terén is találhatunk némi hasonlóságot a csupaszmotorral. A hátsó gumi tekintetében önmérsékletet tanúsítottak a mérnökök, és - valószínűleg - a pénzügyi osztály munkatársaival karöltve egy szerény, mindössze 160-as hátsó gumiban egyeztek ki - a ma oly' divatos úthenger helyett az ER-modellekben is használt méret került a sportos cruiserre.

kawasaki-vulcan-s-650-2667
A folyadékhűtés és a könnyűfém kerekek nem éppen a chopperépítés ortodox vonalára emlékeztetnek, jóllehet, az új Vulcant nem is a Hells Angels tagjainak szánják

Az elöl 18, míg hátul 17 colos, ötküllős könnyűfém felniken gördülő vas hazai forgalmazásáról és áráról egyelőre nincs információ, de a milánói seregszemle után minden bizonnyal fény derül az új Vulcan minden paraméterére.