Immáron csaknem két évtizede, hogy a Kawasaki mérnökei belevágtak az új crossoverek tervezésébe, és így született meg a márka egyik legnépszerűbb modellje, a 2006-ban napvilágot látott Versys 650. A V-Strom és a Transalp ellenfeleként piacra dobott sorkettes már az elnevezésével is azt sugallta, hogy sokoldalúságával szeretné letarolni a piacot,
a Versys típusnév ugyanis a Versatile és a System kifejezések összevonásával született.
Elsősorban maguknak a tulajdonosoknak köszönhette népszerűségét a modell, ugyanis rendre ódákat zengtek a takarékos és csupán 181 kilós 650-esről, ami 64 lóerős csúcsteljesítményével nem tartozott a géposztály legerősebbjei közé, mégis gyorsan világszerte ismert lett.
Idén ősszel érkezik a Kawasaki Versys 1100 S
Ezt követte 2009-ben a kevésbé megosztó, simulékonyabb formaterű, második kiadás, majd újabb két évvel később az erősebb, sornégyes Versys 1000, amibe a Z1000 eredetileg 143 lovas erőforrása került. Mi is szép emlékeket őrzünk róla, hiszen korábbi tesztünkön lenyűgözte a pilótákat az ösztönösen terelgethető, kényelmes és a szűk kanyarokban is élvezetes négyhengeres.
Az elmúlt évtizedben azonban kihívók egész sora jelent meg a piacon, ezért a Kawasakinál idén elkezdték átdolgozni a literes változatot. Ausztráliában benyújtott jóváhagyási iratokból derült ki, hogy a 2025-ös Versys már nem ezres, hanem 1100-as lesz, és Versys 1100 S néven érkezik. A KLZ1100B kódjelű újdonság érdekessége, hogy a dokumentumok alapján a motor megjelenése alig változik, például a világítás, a tükrök és a műszerek megegyenek az idei, ezres modellével, sőt a kerék- és gumiméretek, valamint a teljes fékrendszer is.
Mivel a Versys eddig is 1043 köbcentis volt, egyelőre kérdés, hogy az 1100 S jelzés csak a régi erőforrás nagyobb csúcsteljesítményű változatára utal, vagy valóban nagyobb hengerekkel érkezik a 2025-ös újdonság. Az viszont biztos, hogy a Kawasaki képében új ellenfelet kap a nemrég kipróbált Suzuki GSX-S1000GX és a BMW immáron kereken 170 lovas ikonja, a 2024-re szintén megújult S 1000 XR.