A múlt század derekán, 1947-ben alapították az olasz Lambrettát, mely a miniautóiról híres olasz Innocenti felügyelete alatt gyártotta megfizethető, fürge robogóit.
Csaknem húsz modellt árult a cég, majd a hetvenes években úgy tűnt, örökre eltűnik a név a süllyesztőben, mert az egyre olcsóbb olasz törpeautók szinte ellehetetlenítették az ingázómotorokat gyártó vállalkozásokat.
Gördülékeny együttműködés: Lambretta V125 Pirelli Edition
Azonban a taljánok nem hagyták veszni a vállalatot, és 2017-ben felébresztették a Lambrettát, azóta pedig újra kaphatóak a legendás márka motorjai. A 125-ös V-Special különböző változatai elérhetők Európában és Magyarországon 50, 125 és 200 köbcentis változatban, melyből utóbbi kettő alapáron ABS-szel felszerelt. Ezúttal is az új KTM-eket és Husqvarnákat tervező Kiskát kérték fel, a legendás Lambrettákra emlékeztető köntösbe csomagolja a modern technikát, így született meg a V-Special, és a V-sorozaton belül a legkülönlegesebb megjelenésű Pirelli Edition.
Látványos vas lett, különösen szép az ötvenes évek Lambrettái előtt tisztelgő, sajátos első-lámpa és kulcs gyönyörű részlet, miként a fényezés is telitalálat. Nem véletlenül hirdetik „a vállalat legkülönlegesebb motorjaként” az egyedi, limitált kiadást, hiszen a Pirellivel közösen dolgozták ki az abroncsgyár nevét viselő V125 Special Pirelli Editiont, mely stílusosan matt szürke és fekete fényezést kapott.
Természetesen ebben is alapmodell 124,7 köbcentis, 10,2 lovas egyhengeresét találjuk, viszont a kategóriában korántsem mindennapos extrák teszik különlegessé a modellt. Így például alapáras a LED-fényszóró, a LED-irányjelző, sőt a biztonságos lassításért felelő kombinált (CBS) fékrendszer is. Persze nem árt sietni, ha valaki szeretne megkaparintani egyet a Pirelli Editionből, ugyanis világszerte csak 999 példány készül belőle. Akinek mégsem jön be a sötét tónusú fényezés, az többféle retró fényezés közül választhat, beleértve a klasszikus versenyszíneket, azaz a piros-fehér és kék-fehér összeállítást is.