„Versenyzésre Született” - szól az új szlogen, és semmi túlzás nincs a Fireblade képességeit találóan összefoglaló két szóban, ugyanis ez valóban egy rendszámos versenymotor lett.
Itt a vadonatúj CBR1000RR-R Fireblade és Firebalde SP
Hosszú ideje dolgoztak a hondások a sport kategória zászlóshajóján, és az első képeket, valamint részletmegoldásokat látva nincs kétségünk afelől, hogy senkinek sem okoz csalódást a harcias páros.
Az alapokat az RC213V MotoGP-motorból, továbbá annak utcára homologizált S változatából kölcsönözték, így születhetett meg a Honda történetének legerősebb soros, négyhengeres kétkerekűje. A kihegyezett négyhengeres furata és lökete ugyanakkora, mint az RC213V-S-é, csúcsteljesítménye 160 kW (217,6 LE), ami 14 500-as percenkénti fordulatszámnál szabadul a hátsó kerékre. Nincs miért szégyenkeznie a 12 500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező 113 Nm csúcsnyomaték miatt sem, mindemellett 201 (!) kilós menetkész tömege is bravúrosan alacsony.
Miként a Hondától megszokhattuk, piacra dob egy, az alapgépnél könnyebb és gazdagabb felszereltségű SP kivitelt is, ez az igazi ínyencek csemegéje lesz.
Érdemes egy pillantást vetni a nem mindennapi műszaki megoldásokra. Sokat sejtet a második generációs, félaktív, elektronikus vezérlésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Öhlins NPX első villa és TTX36 Smart-EC hátsó központi rugóstag. Elöl Brembo Stylema négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek lassítanak, a Brembo hátsó féknyereg pedig épp olyan, akár csak az RC213V-S-en.
A Fireblade és a Fireblade SP a többszörös MotoGP-bajnok RC213V alapján fejlesztett, rendkívül jó aerodinamikai hatékonyságú idomzattal büszkélkedhet, sőt hattengelyes BOSCH helyzetérzékelőt (IMU) kapott. Utóbbi az előző öttengelyesnél pontosabb adatokkal szolgál, ennek köszönhetően példamutató kezelhetőséggel ajándékozza meg mindkét gépet.