Lassan nyolc éve, 2016 novemberében mutatták be a különleges formavilágú X-ADV-t, mely a terepmotorok és a maxirobogók tudását, illetve stílusát ötvözte, az NC750-ből származó, kiforrott műszaki alap pedig szinte garancia volt a sikerre.
Remekül időzítették a modell megjelenését, hiszen egyre többen kerestek sokoldalú, könnyen kezelhető motort, és egyébként is évről évre népszerűbb a motorozás, így aztán nem meglepő, hogy tízezerszám vásárolták Európában.
Népszerűségét fokozta, hogy 2021-ben továbbfejlesztették a modellt, és az új, könnyebb, erősebb X-ADV a módosításoknak köszönhetően igazi közönségkedvenccé vált. Tavaly már ez volt Európában a második legnagyobb darabszámban értékesített motorkerékpár (!), és 2017 óta közel 60 000 darab talált gazdára belőle az öreg kontinensen.
Megújult a Honda X-ADV
Az első és legfontosabb változás, hogy sokkal markánsabb, látványosabb az idomzat, amiben nagy szerepe van az új lámpatesteknek is.
Akárcsak az elődökön, itt is két LED-fényszóró világítja be az utat, viszont igazi világújdonság, hogy az irányjelzőket a lámpatestbe integrálták, amivel valódi úttörő lett a márka, hiszen korábban egyetlen szériamotoron sem láthattunk ilyen megoldást – szögezték le a Honda bemutatójában.
Miként megszokhattuk a modellen, alapáras a DCT, azaz a duplakuplungos erőátvitel, ám lényeges eltérés, hogy alaposan átdolgozták a váltót, akárcsak az idei, immáron 19-es első kerekű Africa Twinen. A fejlesztés célja az volt, hogy könnyen és biztonságosan kezelhető legyen indulásnál, valamint 10 km/óránál kisebb tempónál és az U-fordulókban. Ezt úgy érték el, hogy a rendszer már a kuplunghengerben uralkodó olajnyomás mértékét is képes megbecsülni, sőt a visszajelzés erősségét is szabályozza, ezért a gázmarkolat kismértékű, óvatos elcsavarására „gyors, ámde gyengéd” teljesítményleadás a válasz.
Szintén alapáras az okostelefonnal társítható, 5 colos, színes műszeregység, a teljesítményleadást és a motorfék mértékét is befolyásoló, négy üzemmód, a sebességtartó automatika (tempomat), valamint a változtatható érzékenységű Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC).
Nem lenne teljes a modellfrissítés a látványosabb külső nélkül, így három vadonatúj színösszeállításban érkezik a motor (Graphite Black - grafitfekete, Pearl Glare White - gyöngyházfehér, Pearl Deep Mud Gray - gyöngyházszürke), sőt elérhető a hangzatos nevű, Cyberpunk-esque Matt Gold Finch Yellow árnyalat is, mely feltűnő, aranysárga-fekete színével még jobban kiemeli az X-ADV sajátos formavilágát.