Nem véletlenül hívják úgy az SH modellcsaládot, mint „önálló márka a Hondán belül”, hiszen a kétbetűs rövidítés mára fogalommá vált a robogósok körében. Az Olaszországban, azon belül is Atessában gyártott SH125i, SH150i és SH350i egyaránt megbízhatóságáról és csekély étvágyáról híres, arról nem beszélve, hogy a nagykerekű robogó milyen ideális társ a kátyús, nyomvályús nagyvárosi utakon is.
Anno mi is teszteltük az elődöt, mégpedig Korzika legszebb útjain és zsúfolt városaiban tettük próbára, hogy kiderüljön, miért is kapta a robogók királya nevet. Nos, nem csalódtunk, hiszen a két hét alatt állta a sarat a nagyobb, erősebb gépekkel szemben is, főleg, ha olyan kacskaringós utakon vallattuk, mint a pianai tűsziklák felett futó aszfaltcsík vagy éppen a sziget hüvelykujjának is nevezett Cap Corse.
Azóta annyi történt a modellel, hogy 2020 végén nagyobb erőforrás került a formás idomok alá, egészen pontosan 51 köbcentivel nőtt a hengerűrtartalom, míg a csúcsteljesítmény egy híján harminc lóerőre nőtt. A technika tehát friss, így idén csak a megjelenés változott: az SH350i új fényezésekkel hódít 2023-tól, ugyanis immáron elérhető a Crescent Blue Metallic (kék), a Matt Lucent Silver Metallic (ezüst) és a Matt Coal Black Metallic (fekete) is a korábban megismert színek mellett.
A Honda SH125i volt Európa legnépszerűbb robogója
Az új árnyalatokból a 125-ös testvérnek is jutott, mely arról híres, hogy 2021-ben több mint húszezer (!) darabot vásároltak belőle földrészünkön, így ez volt a szezon legkelendőbb rendszámos robogója. Hogy miért a múltidő? Nos, az SH-nak idén át kellett adnia a trónt, de ezt aligha bánják a hondások, ugyanis
2022-ben a PCX125 lett a legkeresettebb, míg a képzeletbeli dobogó második fokán az SH125i-t találjuk.
Kiemelték, hogy az SH-k mellett a Honda A1-es kínálatát erősíti a Vision 110 is, mely főként kedvező árával és gazdag felszereltségével szerzett híveket a márkának – egyebek mellett az LCD-műszeregység és a kulcsnélküli indítás (Smart Key) is alapáras a karcsú egyhengeresen.
A hondások azzal zárták bemutatójukat, hogy milyen népszerűek Európában a vállalat A1-es és A2-es ingázómotorjai. Noha még nincs vége az évnek, idén már 54 ezer motoros vásárolt új SH-t, PCX-et, Visiont vagy CBR125-öt, hogy autó helyett motorral jusson el munkahelyére.