Immáron hagyomány, hogy a motorépítők minden évben megmérkőznek egymással a HondaCustoms.com szavazásán. A viadal célja, hogy az ő gépük kapja a legnagyobb figyelmet a Wheels and Waves fesztiválon, Biarritzban.
Épített Hondák a Wheels and Waves fesztiválon
A márka rajongói talán emlékeznek még rá, 2020-ban a svájci Brivemo Motos által épített Africa Four CRF1000R nyert – a CB1000R alapokon nyugvó különlegesség magabiztosan győzedelmeskedett akkor a HondaCustoms voksolásán. Egy évre rá, 2021-ben a portugál Mototrafa büszkesége, a CB650R Fenix végzett az első helyen, míg 2022-ben a szardíniai székhelyű Motocicli Audaci tulajdonosa, a Maanboard fantázianevű Honda CMX500 Rebel építője ragadta magához a trófeát. 2023 a minimotorok, ilyenformán a portugál Tamara Alves és a szintén portugál Art On Wheels Garage éve volt, hiszen az általuk épített Dax Furiosa vívta ki az elsőséget.
A való életben és a digitális térben egyaránt kiírt versenyt évente rendezik meg, s egyre népszerűbb a motorosok körében. Erről tanúskodik, hogy 2023 nyarán közel 21 ezer – Honda minimotorokra leadott – szavazat futott be a Hondacustoms.com honlapon, azaz csaknem másfélszer több, mint egy évvel korábban.
Ebből a sikersorozatból merítettek a 2024-es viadal előkészületei közben is, és a verseny középpontjában ezúttal a scrambler stílusban fogant, A2-es jogosítvánnyal is vezethető, soros, kéthengeres erőforrással felszerelt CL500 áll. Ez a sokoldalú, roppant szórakoztató gép nemcsak a pilóták, hanem a motorépítők körében is kedvelt, ugyanis konstrukciójából fakadóan lehetőséget ad a művészeknek, hogy szabadon, saját elképzeléseiknek megfelelően formálják át, illetve tegyék egyedivé – követve a Honda tervezési irányelvét: Fejezd ki önmagad!
A motorok a francia tengerparton, a ma kezdődő és június 16-ig tartó Wheels and Waves fesztiválon gördülnek először a nagyközönség elé, illetve máris megtekinthetőek a HondaCustoms.com honlapon. Itt a felhasználók leadhatják szavazatukat kedvenc átépítésükre, továbbá letölthetik a motorokról készült telefonos és PC-s háttérképeket is.
Ezek a 2024-es Wheels and Waves fesztivál épített Hondái
Enduro 500 - Spanyolország: a spanyol Stilmoto kereskedés a motorozás és a latin terepgépek aranykorát idézi fel a szív húrjait pengető Enduro 500-zal. Üzemanyagtartályának szemet gyönyörködtető fényezése, magasra emelt első sárvédője, jellegzetes fényszóró-burkolata és rajtszámtáblája mellett kézzel készített alkatrészeinek sokasága és Arrow kupifogódobja borzolja a kedélyeket.
Cherry Lady - Spanyolország: klasszikus vonalaival és emblémáival egyértelműen a kilencvenes évek 750-es Hondáinak állít emléket a – márka története és hitvallása előtt is tisztelgő – Cherry Lady. A látványos gép a Honda Motorsport Las Rozas de Madrid igen tapasztalt munkatársainak kezei között öltött formát, s ezúttal nem megrendelésre készült, hanem saját ötleteiket valósították meg. A részletmegoldások között olyan ínyencfalatokat találunk, mint az IXIL kipufogó, a Drag Bar kormány, a minimalista irányjelző, a prémium színvonalú, piros cérnával varrt nyereg, a RedMoto tükör, a Michelin Anakee abroncs és a Candy Red fényezés.
CL501R - Spanyolország: a CL501R-nek életet adó Honda Moto Centre Leon művészeit az Egyesült Államokban olyannyira kedvelt flat track stílus hozta lázba. Mindazonáltal arra törekedtek, hogy tökéletes egyensúlyban legyen a teljesítmény, a használhatóság és a vagány megjelenés, így csupa elsőrangú összetevőből rakták össze motorjukat. Ezt bizonyítja a két gáztöltésű hátsó rugóstag, a radiális fékfőhenger, a fémszövettel burkolt fékcső, valamint a kézzel készített hűtőradiátor és láncvédő burkolat is.
Moonground – Portugália: dolgozni csak szépen! Tudják ezt a Moonground (szabad fordításban: holdfelszín) alkotói, nevezetesen a portugál Garonda műhely szakemberei is, így elképesztően igényes, minimalista stílusban fogant motorkerékpárt hoztak össze, ami minden terepen és persze bolygón otthonosan mozog. Bandázsolt leömlőjével, magasra húzott kipufogódobjával és agresszív mintázatú, bütykös abroncsaival alighanem a földön kívülieket is ámulatba ejti.
Oceans’ Track - Franciaország: az amerikai flat track gépek és a kaszkadőrmotorok, azaz stunt bike-ok stílusa talált egymásra a francia Ocean Motos műhelyében. A frigyből született Ocean's Track alapját természetesen egy CL500 adja, de számos fontos változtatást fedezhetünk fel rajta. A piros váz és lengőkar, az arany kerékgarnitúra, a szuperszéles, kormányvég-tükrökkel felszerelt kormány, a LED vetítőlencsés fényszóró, a rajtszámtartó és a szóló ülés egyaránt mágnesként vonzza a tekinteteket.
CL500 Digger - Franciaország: a Chave motos által készített CL500 nem más, mint tisztelgés a nyolcvanas évek nagyágyúi, azaz a Honda XL és XR sorozat egykori tagjai előtt. Az off-road stílus tökéletesen passzol a Wheels and Waves fesztivál hangulatához – a CL500 Digger maga a pozitív rezgés! A magasra emelt első sárvédő, a fényszóró-napellenző, a rajtszámtábla, a térdvédő, a retró faridom, a teljesítményre hangolt kipufogó és az aranyszínű kerékszett kétségtelenül az élet napos oldalára csalogatja a szemlélőt.
CL500 Charade Spirit - Franciaország: még egy adag off-road a Charade Motótól, méghozzá egy kis flat trackkel megfűszerezve. A Charade Spirit háromszínű fényezése a Honda legismertebb klasszikus stílusjegye, s bizony remekül illik az agresszív terepgumikhoz, az oldalra helyezett rajtszámtáblához, a térdvédőkhöz és a magasra húzott, egydobos kipufogórendszerhez.
Bik’ink - Franciaország: az AZ Moto egyedi, sárga-cseresznyevörös színben pompázó CL500-asáról a hetvenes évek street scramblerjei juthatnak eszünkbe. A semmihez nem fogható kaliforniai életérzéshez az új hátsógátló-pár és a magasra húzott kipufogódob is hozzájárul.
Irezumi - Franciaország: mintha a japán fantasy-regényekből gördült volna elénk a Starbike Honda idomok nélküli szépsége. Gyönyörűen festett üzemanyagtartályáról szinte képtelenség levenni szemünket, miként a minimalista stílusban fogant farrész, a barna nyereg és a selyemfényű kipufogódob is magával ragadó látvány.
A Poseidon Project - Egyesült Királyság: a Poseidon Project (magyarul Poszeidón Terv) a dél londoni Doble Motorcycles csapatának keze munkáját dicséri. Különleges koncepciója az óceán szépségét és erejét hivatott elénk tárni, ezért egyedi festésű vázat, üzemanyagtartályt és idomokat, barna bőrrel borított nyerget, valamint megannyi a tengerkék, illetve -zöld alkatrészt kapott. S hogy honnan a tengeri kötődés? Nos, a Doble Motorcycles munkatársai elkötelezettek a természetes vizek megőrzése mellett.
Sterrato 500 - Olaszország: a Unit Garage ügyes kezű szerelői megmutatták, hogy egy jó adag képzelőerővel és néhány Eredeti Honda Kiegészítővel milyen csodálatos eredmény érhető el. A Sterrato 500 a Honda nagy sikerű terepmotorjai előtt tiszteleg, ezért is kapta a Sterrato, azaz Földút nevet. Magasra emelt első sárvédője, jellegzetes fényszóró-burkolata, térdvédői, bőrülése, Öhlins hátsó felfüggesztése és bütykös abroncsai egészen különleges megjelenéssel ruházzák fel.
Terra Battuta 500 - Olaszország: a Unit Garage a hosszú távú utazások tökéletes célszerszámává is tette a CL500-at. Terra Battuta 500 névre keresztelt szépségük egy stílusos, nagy szállítókapacitású mindenes, amit számos tartozékkal láttak el, hogy még könnyebb és szórakoztatóbb legyen a kalandozás. Szálcsiszolt, alumínium sárvédője, motorvédő kerete, táskarögzítője, feketére eloxált csomagtartó konzolja, magas szélvédője, integrált GPS-tartója és bütykös gumija mindenkit felfedezőútra csábít.
CL Surfer - Németország: nem véletlen a névválasztás, hiszen a frankfurti márkakereskedés, a Honda Center által készített CL500 kifejezetten a biarritzi szörfparadicsomban rendezett Wheels & Waves fesztiválra készült. Ezüstmetál tankja és sárvédője, kék díszcsíkja, csutkakormánya, új kipufogója és feltűnő, barna bőrülése egyértelműen a hullámlovasok ízléséhez igazodik.
Flat Track 500 - Belgium: az amerikai flat track gépek mintájára készült Flat Track 500 az első belga nevező a Hondacustoms.com honlapon. Szép és céltudatos, akárcsak az igazi flat track versenymotorok, s természetesen villámgyorsan haladhat vele a szerencsés pilóta, hiszen nemcsak lenyűgöző fényezésű üzemanyagtartályával hódít, hanem Öhlins hátsó gátlószett, merevített hátsó villa, egyenes kormány, különleges kerékgarnitúra, erősebb hátsó fék, alacsonyabbra engedett kipufogó és módosított segédváz teszi hatékonyabbá.
Alpina 500 - Svájc: a Meister Engineering a Honda Switzerland 50 éves fennállását ünnepli a legszebb európai országokra utaló formajegyekkel látványosabbá varázsolt Alpina 500-zal. CB-stílusú tankjával, lecsupaszított segédvázával és minimalista nyergével igencsak kilóg a nevezők sorából.
Bunker imPrint - Törökország: üdvözöljük a nemzetközi versenysorozat legújabb indulóját, a Törökországból érkező Bunker Custom Cycles csapatot és kortárs stílusban fogant, ámde retró stílusjegyeket is felvonultató café racerjüket, a CL250-re épülő Bunker imPrintet! Az üvegszállal megerősített, 3D nyomatással készült félidomzat, a hasvédő és az üléstakaró a megnyerő küllemért felel, míg a CB250R-től átvett, fordított első villa és a radiális féknyereg a motorozási élményt fokozza.
A motorok máris megtekinthetőek a szavazásnak is helyet adó HondaCustoms.com oldalon.