Immáron négy éve, hogy láthattuk a japán márka CB-F prototípusát, és valószínűleg a járványhelyzet, valamint a gazdasági helyzet miatt adódott úgy, hogy egészen mostanáig kellett várnunk a szériaérett változat megjelenésére. Jóllehet, még ez sem hivatalos információ, de megannyi távol-keleti lap tényként kezeli, hogy idén ősszel ott lesz Milánóban a gyönyörű retrógép.

honda-cb-1000-retromotor-hornet-alapokon
Honda CB-F Concept – régies formavilág színes TFT-vel és bal oldalon futó lengőkarral 

Új, ezres CB-F a Hondától

Ezzel a Honda két legyet üthetne egy csapásra, hiszen méltó utódot állítana a Japánban továbbra is kapható CB1300-nak, egyszersmind erősítené a jelenlétét Európában és a tengerentúlon az új, letisztult formatervű, és az 1300-asnál sokkal erősebb, könnyebb modellel.

honda-cb-1000-retromotor-hornet-alapokon

Az nem valószínű, hogy a CB-F Concept látványos, bal oldalon futó lengőkarját is megörököli az újdonság, hiszen adott a váz-erőforrás-futómű trió a jelenleg is kapható CB1000 Hornetből, és abban hagyományos, kétoldali lengővilla kapcsolódik a márkára jellemző Pro-Link rendszerhez.

honda-cb-1000-retromotor-hornet-alapokon

Látva, hogy a sportos retrómotorok rendkívül népszerűek, gondolj csak az idén megjelent XSR900 GP-re, a Honda jó esélyekkel indul a vásárlókért vívott harcba, főleg, ha később az elegáns naked változat mellett félidomos kivitelt is kapunk a modellből. Hogy mennyire nagy a kereslet az ilyen stílusú, régies, nagyköbcentis, sornégyes gépekre, azt remekül mutatja, hogy idén az egyik legnagyobb európai piacon, Németországban csak a Kawasaki Z900 tudta megtörni a GS-ek egyeduralmát.

A nyár elején készült összesítés alapján – természetesen – az R 1300 GS-ből adták el a legtöbbet (3573 db), de a második helyet magabiztosan őrizte a zöldek négyhengerese (1441 db), megelőzve a CB750 Hornetet (1062 db) és az R 1250 GS-t (1059 db).

honda-cb-1000-retromotor-hornet-alapokon

Az is beszédes, hogy korábban már sokan temették a négyhengeres konstrukciókat, ezzel szemben a hét legnagyobb darabszámban eladott motorkerékpárból kettő sornégyes volt Németországban (Z900 és CBR650R), azaz van létjogosultsága az első CB750 1969-es megjelenése óta jegyzett géposztálynak.