Tavaly jött az új Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports, no meg a CBR1000RR-R, így arra számíthattunk, hogy 2020 őszén csak pár modellfrissítéssel jelentkezik a Honda, hiszen alaposan ellőtte a puskaport 2019 végén.
Ezzel szemben azért akad itt újdonság, igaz, ezúttal nem a végtelen terepekre és a versenypályákra, hanem mindennapi közlekedésre összpontosítottak a mérnökök.
Hét új motor a Hondától
Elsőként a hipertakarékos ingázómotorokról hullt le a lepel, élen a váltós 125-ösökkel és a stílusos robogókkal. Komoly meglepetés, hogy vadonatúj, 350 köbcentis, eSP+ erőforrással felszerelt SH350i váltja a korábbi SH300i-t a modellcsalád élén. A nagyobb hengerűrtartalom, valamint az átdolgozott szívó- és kipufogócsatorna eredményeként javult az SH és gyorsulása, míg teljesítménye (29 LE) új etalon a kategóriában.
Lényeges újítás a PCX125 kapcsán, hogy immáron alapáras a kipörgésgátló (Honda Selectable Torque Control - HSTC) a modellen. Az átdolgozott idomzat futurisztikus megjelenést kölcsönöz a PCX-nek, amit csak fokoz az új, nappali menetfényt is magában foglaló LED-fényszóró és az X-alakú hátsó lámpa.
Az NC750X folyadékhűtéses, 750 köbcentis, soros, kéthengeres teljesítménye 57 LE-re nőtt 600 f./perccel megnövelt maximális fordulatszám mellett. Emellett még sportosabb vezetési élményt nyújthat, köszönhetően a 6 kg-mal szerényebb tömegnek és az első három fokozat rövidebb váltóáttételének.
Elektronikus gázmarkolattal társított üzemmódkapcsolója három gyári és egy felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, így a pilóta az útviszonyoknak és vezetési stílusának megfelelően állíthatja be a teljesítményleadást, valamint a gázreakciót a Sport, Rain és Standard menetüzemmódokkal. Mi több, a DCT-erőátvitel fel- és vissza kapcsolásainak időzítése is a kiválasztott menetüzemmódhoz igazodik.
Egyedülálló modellel rukkolt elő a Honda 2017-ben – ez volt az erőt sugárzó, kalandmotoros megjelenésű X-ADV. A típus új, 2021-es változata továbbfejlesztett erőforrással, vázzal, még megnyerőbb külsővel és hasznos felszerelésekkel kerül a szalonokba.
Az X-ADV-n alapáras felszereltség az új Honda Smartphone Voice Control, mely segítségével vezérelhetjük okostelefonunkat, hívásokat és üzeneteket fogadhatunk, navigálhatunk vagy zenét hallgathatunk. Ráadásul ehhez nem kell elengednünk a kormányt, ugyanis – sisakbeszélőn keresztül – hangutasítással vagy a bal oldali markolaton elhelyezett kapcsolóval adhatunk parancsokat a készüléknek. A Forza 750-en debütált, és az X-ADV-n is megtalálható okostelefon-csatlakozás vezérlése gyerekjáték, tekintve, hogy minden visszajelzés az 5 colos képátlójú TFT-kijelzőn jelenik meg a vezető előtt.
Csupaszmotorok: bővül a Neo Sports Café modellcsalád kínálata
Korábban már bejelentette a Honda, hogy teljesen megújul a középkategóriát erősítő CB650R, és most újabb két modellről hull le a lepel. Idén ugyanis átdolgozták a Neo Sports Café sorozat zászlóshajóját, a CB1000R-t, mely még letisztultabb, minimalista idomzatot kapott és üléshelyzete is sportosabbá vált. Markáns részlet az új, cseppalakú keretbe foglalt, enyhén hátradöntött fényszóró, ami erősen taljános beütésűnek tűnik elsőre, csakúgy, mint a motor oldalán végigfutó, kisebb, formásabb burkolat és a módosított, meredeken emelkedő segédváz. Tökéletesen illik a formavilághoz az új, összetett formájú, hétküllős felni.
Az új CB1000R Black Edition még lenyűgözőbb jelenség, egyedi formavilágát – többek között – a koromfekete köntösbe öltöztetett fényszórókeretnek, légterelőnek, villahídnak, hűtőradiátor-burkolatnak, airboxnak és kipufogórendszernek köszönheti, és egyszerűen káprázatos lett a motor az új, Deep Graphite Black fényezéssel. Erőforrása a CBR1000RR Fireblade-ből származik, igaz, a még kiegyensúlyozottabb viselkedés és spontánabb gázreakció érdekében alaposan átdolgozták a hajtómű üzemanyagellátó-rendszerét. Nagyban megkönnyíti a mindennapi használatot, hogy mindkét típus (CB1000R és CB1000R Black Edition) okostelefonnal összekapcsolható (Honda Smartphone Voice Control), ötcolos, színes TFT-műszeregységet kapott.
Az A1 jogosítványkategória felső határát súrolja a 2021-es CB125R 4 szelepes, folyadékhűtéses erőforrásának teljesítménye (15 LE), ráadásul az új egyhengeres 1,2 Nm-rel nagyobb forgatónyomatékkal büszkélkedhet, mint elődje. Nem mellesleg ez a világ első 125-ös motorja, amiben szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP), 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa teleszkóppárból épült felfüggesztést találunk. A futómű mellett újdonság az LCD-műszeregység, az IMU-alapú, ABS-szel kiegészített, 296 mm-es tárcsára és radiálisan rögzített, négydugattyús nyeregre épülő első fékrendszer is.
Nincs hát hiány a Honda háza táján sem újdonságokból, de ez csak a kezdet. Valószínűleg a többi nagy márka is november elejére-közepére időzíti majd a 2021-es újdonságok leleplezését, vagyis jó lesz résen lenni, mert csak úgy záporoznak majd az újdonságok.