Komoly, lassan másfél évtizedes története van az SV650-nek, ezért aztán a piacon is bőven akad használt példány. Ha őt szemelted ki, mint következő társat, vásárlás előtt érdemes elgondolkoznod, milyen célra is akarod használni, s ennek megfelelően levadászni a csupasz (N) vagy idomos (S) modellt.
Műszaki paraméterek:
V2-es, 72 lovas hajtóműve nem éppen a csúcsteljesítményéről híres, de 64 Nm-es forgatónyomatéka okán sokak szívébe belopta magát, és használati értékben egy alapjárattól határozottan toló erőforrás sokszor többet ér, mint a hegyes, de kevésbé barátságos karakterű sornégyesek. Az aluvázban pihenő 645 köbcentis hajtómű „körítése" igencsak hétköznapinak mondható, elvégre mindössze 41 millis csúszószárak dolgoznak a hagyományos felépítésű első teleszkópban, s a hátsó rugóstagon is csak az előfeszítést állíthatjuk, ha utassal és csomagokkal indulnánk túrázni. A modell népszerűsége részben abból fakad, hogy egyszerűsége révén a jellemző típushibák sora is igencsak rövid, de azért akad pár apróság, amire érdemes odafigyelni.
Hibalehetőségek:
- Az első évjáratokból kikerülő motorokon előfordulhat, hogy a váltó rakoncátlankodik, nehezen veszi, esetleg kidobja a fokozatokat. Ezért próbaúton váltogass minél többet, minden egyes fokozatban hosszan húzatva a motort, mert a hiba jókora summát levonhat a vételárból - a nem éppen egyszerű mechanizmus javítása költséges feladat.
- Kevésbé gyakori, de a sokat látott SV tulajdonosok az olajpumpa fogaskerekét és a komplett gyújtást fenyegető, meghibásodásra hajlamos feszültség szabályozót is a vizsgálandó alkatrészek közé sorolták. Szintén az elektromos rendszer hibái közé sorolható, hogy esős időben beázhat a gyertyapipa, bár ez is inkább a sokat futott példányokra jellemző.
- Ha tiszta, kiglancolt a gép, kipróbálás után lesd meg a hűtés alkatrészeit! Előfordulhat tömítetlenség, bár ez inkább az öregebb, nagy futásteljesítményű darabokra igaz.
- Vizsgáld meg, hogy a könnyen sérülő alkatrészek (kipufogó, irányjelzők, idomok alatti konzolok) sértetlenek és főleg gyáriak legyenek! Az átalakított, utángyártott cuccok is korábbi esésekre utalhatnak.
- A sebességmérő jeladója könnyen sérül, törik szerelés közben, ezért annak rögzítése, állapota is megér egy pillantást.
Vételár:
A nem teljesen leharcolt, importból származó csupasz és idomos SV 650-ek egyaránt 350-400 ezer forint környékén indulnak a piacon, de érdemes kicsit többet rászánnunk, és a modernebb formájú, 2003-tól gyártott, befecskendezős verzióra lecsapni. Ezek – idomos kivitelben – általában 550-600 ezer forinttól elérhetők. A naked verziók jellemzően olcsóbbak, de ilyen korban már az általános műszaki állapot többet nyom a latban, mint a motor gyári felszereltsége, ezért az árak széles skálán mozognak. A Suzuki SV650-ről további információkat olvashatsz a Sportmotor.hu Bonctermében, valamint a típus tulajdonosait tömörítő SV650 fórumban.
Riválisok:
Ha mégsem találnál megfelelő darabot, a konkurensek következő modelljei jelenthetnek érdekes alternatívát az SV650-nel szemben:
- Ducati Monster 600/620, (1998-2004), vételár: 500 ezer forinttól
- Kawasaki ZZR600 (1998-2004), vételár: 550 ezer forinttól
- Hyosung GT650 (2004-), vételár: 400 ezer forinttól
Előttem az utódom
Amennyiben tudsz többet is szánni motorvásárlásra, érdekes alternatíva lehet a modell közvetlen utódja, a játékos és könnyed SFV650.
A gép használtan 1,1-1,2 millió forinttól elérhető, míg a Suzuki szezonvégi akciójában jelenleg meglepően olcsón, 1,598 millióért kínálják a vadonatúj Gladiusokat.
Műszaki adatok – Suzuki SV 650:
Hengerűrtartalom: 645 cm3
Max. teljesítmény: 72 LE (52 KW)/9000/f.perc
Max. forgatónyomaték: 64 Nm/7200/f.perc
Fék elöl: 290 mm átmérőjű dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Fék hátul: 220 mm átmérőjű tárcsafék, egydugattyús féknyereg
Gumi elöl: 120/60 ZR17
Gumi hátul: 160/60 ZR17
Tengelytáv: 1435 mm
Hossz: 2120 mm