Amíg a tisztán elektromos autóknál komoly gond a viszonylag magas ár, addig a villanyrobogóknál kezd elolvadni a különbség, hiszen napjainkban már jó néhány 125-ös robesz 1,5-2 millió forintba kerül, és az A1 kategóriájú, akksiról működő kihívókhoz is hasonló áron juthatunk hozzá. Ráadásul az elektromos robogók fejlődése lendületet ad a mikromobilitási eszközök elterjedésének is, hiszen minél több akksi, villanymotor, vezérlőegység stb. készül, a tömegtermelésnek köszönhetően annál alacsonyabb lesz az apró járgányok ára.
A mértékadó MotorcycleData friss összeállítása szerint 2022 afféle fordulópont lehet az elektromos robogók és motorok történetében, ugyanis
most először értékesítettek a gyárak több mint tízmillió járművet egy év alatt.
Ráadásul úgy sikerült elérni ezt a rekordot, hogy a legnagyobb szereplő, Kína kezd telítődni, így ott már visszaesést mértek.
Ezt persze kompenzálta a rohamosan növekvő indiai és európai piac, hiszen földrészünkön másfélszer több e-robogó és -motorkerékpár talált gazdára, mint tavaly, sőt Magyarországot külön kiemelték, mint az egyik leggyorsabban fejlődő térség.
Összességében elmondható, hogy a motorpiac követi az autóknál már egyértelműen látható trendet, azaz továbbra is többségben lesznek a hagyományos, benzines járművek az új modellek között, de az elektromosok aránya meredeken és folyamatosan nő majd a következő években is.