Noha tavasszal még úgy tűnt, a kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt ismét lejtőre kerül az európai motorpiac, végül nem így történt. Mi több, olyan erős nyarat és őszt zártak a kereskedések, hogy
az utóbbi 15 év legerősebb szezonja volt 2022 Európában, és egy év alatt kis híján 1,5 millió motorkerékpár talált gazdára.
Taroltak az európai motorgyártók
A mértékadó MotorcyclesData elemzők kiemelték, hogy egyértelműen kakukktojásnak számítanak az új motorok, hiszen a többi járműkategória eladási számai annak a bizonyos békának a fenekét sem érik el, míg a motorkerékpárok és robogók forgalma a 2008-as válság előtt volt utoljára ilyen erős.
A sikerhez az is hozzájárult, hogy az év második felében csökkentek, illetve megszűntek a beszállítói problémák, felszámolták az alkatrészhiányt, így július óta dinamikusan nő a legyártott, egyszersmind forgalomba helyezett motorok mennyisége.
Ami a márkák erősorrendjét illeti, a MotorcyclesData szerint továbbra is a Honda vezet (217 791 db), második a Piaggio (151 496 db), harmadik a Yamaha (146 362 db), negyedik pedig a BMW 101 438 darabos mennyiséggel. Noha eredményben messze lemaradt a vezető kvartett mögött, szép eredmény, hogy az Aprilia és a Royal Enfield is jelentősen növelni tudta eladásait az öreg kontinensen.
Az államok versenyében alig látható változás, továbbra is Olasz, Francia- és Németország áll a képzeletbeli dobogón. Magyarországon szintén nőtt a motorok iránti kereslet: miként nemrég beszámoltunk róla, idén több mint ötezer új motorkerékpár kapott rendszámot, amire a kétezres évek óta nem volt példa.