A kétezres évek – nagyrészt devizahitelből finanszírozott – vásárlási láza irreális számokat eredményezett, majd jött 2009, amikor az elszálló árfolyam miatt sokan kénytelenek voltak megválni a még ki sem fizetett járműtől. Szinte hihetetlen, de ez a fordulópont olyan sokkot okozott a piacon, hogy
azóta egyszer sem sikerült egy év alatt több mint ötezer új motorkerékpárt eladni Magyarországon.
Ezért is fontos mérföldkő az idei esztendő, ugyanis a kimondottan erős novemberi forgalom után 5055 darabra nőtt a 2022-ben átadott, új, rendszámos motorkerékpárok száma.
A kétezres évek óta nem vásároltak ennyi új motort egy év alatt
Elképesztően szoros a verseny a két legnépszerűbb géposztály között, és a nakedek korábbi, viszonylag nagy előnye után novemberben már újra a túraendurók vezettek a csupaszmotorok előtt. Olyan népszerű ez a két kategória, hogy ez adja az összes forgalom közel 40 százalékát, utánuk jönnek a 125-ösnél nagyobb, majd az A1-es robogók és a túramotorok.
Az öt legnépszerűbb géposztályban a BMW, a Honda és a Yamaha modelljei voltak a legnépszerűbbek (BMW R 1250 GS, Yamaha MT-07, Yamaha XMAX 300, Honda PCX125 és Honda NT1100), míg a BMW a kategóriaelsőség mellett az összetett első helyet is bezsebelte a GS-sel. Meglepő a túramotorok ötödik helye, amivel maguk mögé utasították a túrasportgépeket, a cruisereket, sőt még a 125-ös, váltós motorokat is.
Mivel a december átlagos hónap a motorpiacon, a korábbi évek számait látva várhatóan újabb 2-300 darab kétkerekűt regisztrálnak év végéig. Ezzel a 2022-es összmennyiség 5300 és 5400 darab között várható, ami azért nagy szó, mert utoljára 2008-ban ért el ennél jobb eredményt a hazai motorpiac.
Magyarország tíz legnépszerűbb, 125 cm3 feletti új motorkerékpárja (2022)
1. BMW R 1250 GS
2. Yamaha XMAX 300
3. Vespa GTS300
4. Suzuki DL650
5. Honda CB500X
6. Yamaha MT-07
7. Honda ADV350
8. Honda Forza 350
9. Honda CB500F
10. Honda CMX500 Rebel