Csaknem hétszázezer új nagymotort helyeztek forgalomba az öreg kontinens öt legerősebb piacán 2018 első háromnegyed évében. Továbbra is Olaszország a listavezető 186 487 darabbal, a dobogóra felfért még Francia- és Németország, melyek kapcsán kiemelték, hogy több mint tízszázalékos (!) növekedést értek el 2017-hez mérten.
Egyedül a lengyel motorkereskedők aggódhatnak, ugyanis ott kismértékű, 2,3 százalékos visszaesést mértek, de ezt leszámítva az összes európai államban több motort fogyott, mint egy évvel ezelőtt. Itthon is erős volt a szezon, a 2016 első háromnegyed évében mért 1923 helyett idén már 2625 gépet adtak el, emellett hozzávetőleg nyolcezer használt motort importáltak 2018-ban, azaz újabb tízezer darabbal bővült a most már több mint 170 000 kétkerekűt jegyző hazai állomány. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint jövőre újabb fellendülés várható, hiszen az új adószabályok révén jelentősen, hozzávetőleg ötvenezer forinttal csökken a 125-500 köbcenti közötti gépek regisztrációs adója, s ezzel együtt a modellek ára is.