Tavaly már olvashattátok nálunk, hogy milyen sokoldalúak a pillekönnyű elektromos endurók, melyek ingázás során és földúton is tökéletesen helytállnak, sőt az erősebb és minőségi felfüggesztésre épült modellekkel az enduró- és a krosszpályák is simán bevállalhatóak. Persze mint minden környezetbarát járműnek, a Talariának is megvannak a korlátai, élen a hatótávval és a viszonylag csekély végsebességgel, ezért a vállalat nyolcszáz fős szakembergárdája azon dolgozott az elmúlt évben, hogy még fürgébb és egy töltéssel nagyobb távot elérő motort dobjon piacra.

elektrorider-talaria-tl4000-2024-bemutato
A TL4000 előző változata (Kép: Talaria TL4000-teszt, SportMotor.hu)

Ez lett az idén ősszel leleplezett Talaria TL4000, mely a nagyobb teljesítmény és a gazdagabb felszereltség ellenére sokkal kedvezőbb árú az elődnél.

Talaria TL4000 City: egy motor minden terepre

A TL4000, más néven Sting R bemutatójában hangsúlyozták, hogy a felhasználói visszajelzések alapján több ponton tökéletesítették a modellt.

elektrorider-talaria-tl4000-2024-bemutato
A végsebesség csaknem 90 km/órára nőtt, köszönhetően az új vezérlőnek, a nagyobb csúcsteljesítménynek és az LG cellákból álló akkumulátornak

Az egyik legfajsúlyosabb változás, hogy teljesen átdolgozták az ECO és a Sport üzemmód teljesítményleadását. A beavatkozás célja az volt, hogy ECO-ban a nagyobb hatótáv dacára is dinamikus maradjon a motor, és gázadásra bármikor elkönnyüljön az első kerék, ami egyaránt segítség a magasabb padkák, járdaszigetek és a terepakadályok leküzdésekor. Ezzel szemben a Sport beállítás – azonos csúcsteljesítmény és forgatónyomaték mellett – egyenletesebb teljesítményleadású lett, így laza, csúszós talajon és vizes aszfalton is bátrabban használható.

elektrorider-talaria-tl4000-2024-bemutato
Szintén a tulajdonosi visszajelzések alapján módosították a felszereltséget, és immáron alapáras a masszív haspáncél, valamint a profi, tüskés lábtartó is

Tegyük hozzá, szükség is van erre, hiszen a valószínűtlenül könnyű, mindössze 66 kilós Talariában egy 45 Nm-es forgatónyomatékú, kefe nélküli, állandó mágneses, szinkron villanymotor dolgozik, melynek csúcsteljesítménye 8,5 kW-ra (11,5 LE-re) nőtt. Ezzel már magasabb, 86 km/órás végsebességet ér el a TL4000, míg a hatótávért 60 voltos, 45 Ah-s, 2,7 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor felel. A kiegyensúlyozott energialeadás garantált, hiszen a villanyautókban is használt, LG 21700 cellákból áll a telep, azaz kiforrott technikát rejt az aksi fekete műanyag burkolata. 

Akárcsak a Sting Prón, itt is négy fokozatban állítható a motorfék, s ezzel együtt a visszatáplálás hatékonysága. A videóban Jeli Attila mutatja be az új Talariákat, kiemelve az egyes modellek közötti különbségeket

A másik fontos újítás az átdolgozott és új programozású vezérlő, mely egyaránt garantálja az ideális teljesítményleadást, szabályozza a hajtáslánc és az energiaellátás hőmérsékletét, és a hatékony motorfék révén lassítás közben tölti is az akkumulátort. Mindez ideális energiafelhasználást tesz lehetővé, a motor – elméleti – hatótávja is nőtt, mégpedig kereken 80 kilométerre. Ha ez alapján nem lenne elég csábító az új TL4000 City, még az ára is kedvezőbb lett a sok-sok fejlesztés dacára – a bevezető akcióban most kereken 400 000 forinttal olcsóbban juthatsz hozzá, elérhető a kamatmentes részletfizetés, és előtte ki is próbálhatod a modellt. Ha szeretnél többet megtudni róla vagy kipróbálnád, itt jelentkezhetsz ingyenes tesztelésre a hazai forgalmazónál.