Nem várt fordulatot hozott a tavaly tavaszi járványhelyzet, több országban elképesztő rekordforgalom volt az üzletekben – jelentősen nőtt az érdeklődés a tömegközlekedést kiváltó, megfizethető járművek iránt. Márpedig az e-robogók pont ilyenek, és további előnyük, hogy olyan utcákon, városrészekben is használhatók, ahonnan kitiltották a benzines és dízel járgányokat.
Jelentősen nőtt az elektromos motorok piaca
Valószínűleg ez áll a jelenség hátterében, és így történhetett meg, hogy tavaly a válság és gyárleállások dacára közel 74 ezer elektromos motort adtak el a 28 európai országot tömörítő piacon, vagyis csaknem negyedével többet, mint egy évvel korábban.
Ennek köszönhető tehát a növekedés, mi több, a magánforgalom még nagyobb mértékben fejlődött, de a francia és spanyol e-robogós flottaszolgáltatók megrendelései jelentősen visszaestek, ami némileg rontotta az összeredményt. Ez persze érthető is, hiszen az ilyen vállalatok például a turistáknak fenntartott bérmotorokat üzemeltetik, melyekre nem volt túl nagy igény 2020-ban…
Tegyük hozzá, hogy az e-motorok elterjedését szolgálja a benzinesek folyamatos drágulása is, elvégre napjainkban már a minőségi 50-es robogók ára is felülről súrolja az egymillió forintos határt, miközben az A1-es, utasszállításra alkalmas elektromos robogók is megállnak 1,3 millió körül.
A Motorcycledata gyűjtésében kiemelték, hogy a piacvezető NIU a legfontosabb márka az e-robogók piacán, míg az elektromos nagymotorok gyártói közül a Zero adta el a legtöbb járgányt Európában. Egyelőre persze új robogóból van több az utakon, és szintén a MD összesítése szerint száz eladott e-robogóra csak három elektromos nagymotor jut, vagyis a magánszemélyek elsősorban városi, elővárosi közlekedésre választanak ilyen járgányokat.