A Német Szabadalmi és Védjegyhivatalnál nemrég jegyzett be közel tucatnyi szabadalmat a BMW-nek, melyek mindegyike egy-egy új elektromos hajtású motort vagy robogót takar. Az egyik új modellsorozat a DC nevet kapja – ami nem is olyan meglepő a korábbi DC Vision prototípus után –, és persze azt se feledjük, hogy tavaly ősszel már láthattunk egy elektromos hajtású Roadstert is tőlük, mely az S 1000 R elejére és az R nineT hátsó traktusára épült.

elektromos-motorok-a-bmw-tol-26617
A ma elérhető villanymotorok és akksik tulajdonképpen már megfelelnek bármilyen motor kötöttségek nélküli használatához, inkább a magas vételár és – főleg – a töltőpontok ritkasága okoz gondot

Tisztán elektromos motorok a BMW-nél?

A DC sorozat mellett bejegyeztették a CE típusnevet is, ami egyértelműen a cég robogós hagyományaira utal (c Evolution), tehát jó eséllyel ez lesz a BMW városi és elővárosi cirkálóinak új elnevezése. Egyelőre persze sok a kérdőjel, így nem tudjuk, hogy a DC01 és DC09 között mi lesz a legfontosabb különbség. Az egyes számok eltérő stílusú motorokat jelölnek, vagy a cég autós hagyományaihoz hasonlóan teljesítményre és hatótávra utal a 01 és a 09?

elektromos-motorok-a-bmw-tol-26618
Kíváncsian várjuk, milyen stílusú – és persze teljesítményű, hatótávú – modellek születnek a DC és CE modellnév alatt

Legyen bármelyik is a megfejtés, mindenképpen meglepetés, hogy a nagy cégek közül pont a Harley-Davidson és a BMW Motorrad fektet ekkora energiát a tisztán elektromos motorok fejlesztésébe, miközben a többi nagy márka egyelőre nem tervezi nagy teljesítményű, tisztán akksiról üzemelő gép piacra dobását.