Kétségtelen, hogy egyre népszerűbbek az elektromos terepmotorok, ami nem is csoda, hiszen a csekély tömeg, a páratlan rugalmasság és – nem utolsó sorban – a hangtalan suhanás is fontos szempont a földutakon, erdei ösvényeken használt gépeknél.
Az sem mellékes, hogy a kevesebb mozgó alkatrésznek köszönhetően a meghibásodás esélye szinte nulla, nincs elégetett kuplung, felforrt hűtőfolyadék, és az a veszély sem fenyegeti a pilótát, hogy éppen a meredek emelkedő utolsó méterein fullad le a motor.
Már itthon is elérhetőek a Sur-Ron és a Talaria motorjai
A piac egyik meghatározó márkája a Sur-Ron, melyet alig tíz évvel ezelőtt alapítottak. Noha a vállalat kezdetben ipari automatizálás terén jeleskedett, a tulajdonos Liu Yong csakhamar úgy döntött, hogy átszervezi a gyártást, és forradalmi elektromos motorokkal rukkol elő.
nem véletlen, hogy éppen a kétkerekűekre specializálódott, hiszen Yong imádta a motorozást, emellett sokat kerékpározott is, ezért szerette volna a bringák könnyedségét egyesíteni a motorok teljesítményével, sebességével. Így született meg 2015-ben a vállalat első prototípusa, majd egy évre rá már a kereskedésekben pózoltak a Sur-Ron Light Bee névre keresztelt gépek.
Azonban a Sur-Ron diadalmenete másoknak is szemet szúrt, és a beszállítóként már 1996 óta ismert Talaria vezetői öt évvel ezelőtt úgy határoztak, hogy tapasztalataikat felhasználva ők is belefognak az elektromos terepmotorok fejlesztésébe. Lehet, hogy Európában kevéssé ismert a Talaria neve, holott az egyik legnagyobb márkáról van szó, melynek az e-kerékpárgyártás fellegvárában, Chongqingban található a központja. Az évente 17 milliárd forintos (!) forgalmat bonyolító cég öt gyártósorral büszkélkedhet, melyeken 180 fejlesztőmérnök és csaknem hétszáz további munkatárs dolgozik, hogy világszerte elérhetőek legyenek a cég modelljei.
Terepen vizsgázott az új Talaria Sting
Tisztán látszik a Talaria Sting kialakításán, hogy a legvásottabb endurósoknak készült, legalábbis erre utal a kiemelkedő, 300 mm-es szabad hasmagasság, a kereken 200 mm-es rugóút és a széles tartományban állítható felfüggesztés is.
A Sting TL3000 – masszív felépítés dacára is – mindössze 58 kilót nyom, azaz nagyjából feleannyit, mint egy 125-ös enduró. Ráadásul azokra is gondoltak a tervezők, akik csak „lábon” tudják megközelíteni a terepet vagy hétköznap szívesen ingáznának a máskor élménymotorként szolgáló géppel. Ezért a videóban látott Talaria Sting elérhető offroad és közúti változatban is, 45 vagy 60-70 km/órás végsebességgel.
Ráadásul hamarosan bővül a választék, ugyanis pont a következő hetekben érkezik meg a márka legújabb modellje a kizárólagos hazai forgalmazó Elektrobikerhez. Ez a nagyobb, 3,5, valamint 4,0 kW-os névleges teljesítményű TL4000 modell, mely így már 80 km/órás végsebességre képes, hatótávja pedig – felhasználástól függően – 62 és 125 km között változik.