A napokban zajlott teszten Alessandro Valia kapott lehetőséget, hogy próbára tegye magát, illetve a jövőre már Superbike-vb-szereplő Ducati Panigalét az 5,137 km hosszú, 16 kanyarral tarkított Buddh pályán. A sok-sok emelkedő és lejtő miatt csak hullámvasútként emlegetett indiai komplexum érdekessége, hogy a kifejezetten erős motoroknak kedvez, ugyanis szokatlanul hosszú, több mint 1300 méteres célegyenesen száguldanak át a pilóták.

ducati-rekord-az-indiai-palyan-19753
Virtuálisan már a Yamaha előtt jár az új Panigale, ráadásul a csúcsdöntéshez alig módosítottak a talján V4-esen. Valia egy szériagéppel állt rajthoz, igaz, slickgumikkal érte el az 1:56-os időt

A versenyzők helyzetét tovább nehezíti, hogy a pálya kihasználtsága elég gyér, ezért általában poros, csúszós az aszfalt, szóval nem éppen ideális a motorosoknak. Valia ennek dacára ellentmondást nem tűrően utasította maga mögé a korábbi rekordert, és 1:56.316-os idejével új csúcsot állított fel.

ducati-rekord-az-indiai-palyan-19755
Helló, dőlésszög? Valia olyan mélyre döntötte a Panigalét, hogy elgörbült a váltókar...

Úgy tűnik, kezdhetnek bizakodni a bolognai csapatnál, elvégre a motorjuk ígéretes, és két frissen igazolt sztárpilótájuk, Josh Brookes és a MotoGP-ből szerződtetett Scott Redding garancia arra, hogy jövőre sok borsot törnek majd a vetélytársak orra alá.