Első ránézésre a fejidom és a fényszóró vonja magára a tekintetet, ami nem is csoda, hiszen a Ducati óriása immáron LED-es fényforrással és alaposan áttervezett lámpatesttel készül. Ezen felül a kipufogórendszert is lecserélték, s az 1198 köbcentis Testastretta blokk immáron 130,5 newtonméteres nyomatékkal szaggatja a láncot, illetve a huszonnégy centi széles (!) Pirelli Diablo Rosso hátsó gumit.
A mérnökök állítása szerint a nagyobb forgatónyomaték ellenére a fogyasztás csökkent, az EURO3-as blokk szervizintervalluma 15 000 kilométerre tolódott, és a speciális, a Ducatira jellemző Desmo-vezérlés inspekciójára is csak harmincezer kilométerenként van szükség.
A power-cruiserek között egyedülállónak számító 210 kilós száraz tömegből még öt kilót lecsíphet, aki a Carbon névre hallgató verziót választja, ez utóbbi variánst Marchesini kerekek és szénszálas kiegészítők teszik még egyedibbé. Az új, 2015-re datált Diavel forgalmazása egy-két hónapon belül kezdődik Európában.