Az elmúlt hetekben számos pletyka és híresztelés látott napvilágot, miszerint a legkisebb V2-es blokk egy sportos óriásrobogót fog hajtani, vagyis a Ducati is beáll a sorba, és automata váltós városi gépek gyártásába kezd. Nos, a találgatásoknak vége, a gyár vezetősége hivatalosan is cáfolta a maxi-scooterről szóló információkat. Ettől persze még nem maradunk újdonság nélkül, hiszen a versenysportban és az utcai modellek között is meglepetésre készülnek a vörösek.

A Ducati gyári szinten már nem szerepel a superbike világbajnokságban, de ettől még naprakész és versenyképes motorokat szállít a "privát" csapatoknak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint Carlos Checa (Althea Ducati) kettős győzelme a sorozat nyitó hétvégéjén, Phillip Islanden. A 2012-es motor kifejlesztésében nagy szerepet fog vállalni a vörösök háromszoros világbajnoka, Troy Bayliss, aki nem csak versenyzőként, de tesztpilótaként is fontos munkát végez a bolognai alakulatnál.

ducati

Nem ez az egyetlen újdonság a vörösök háza táján, ugyanis egy klasszikus, léghűtéses scrambleren is dolgoznak, melyet a hírek szerint már a 2012-es tavaszi seregszemléken bemutathatnak. Claudio Domenicali megerősítette, hogy a terv nem csak elképzelés szinten létezik, vagyis fizikai lépéseket tettek az új modell kifejlesztésére, mellyel a Triumph és a Moto Guzzi hasonló motorjainak szeretnének konkurenciát állítani. Nem előzmény nélküli a típus, hiszen a hetvenes években 125, 250, 350 illetve 450 köbcentiméteres blokkal is gyártottak már ilyen stílusú gépeket a Ducatinál.

ducati

A gyár egyelőre nem adott ki fotókat a születendő motorról, azt azonban elárulták, hogy a legkisebb Monster főbb alkatrészeiből fog építkezni az új Scrambler. Oberdan Bezzi a fenti információkból alkotta meg - az egyelőre képzeletbeli - motort, mely a Ducati Scrambler 696 névre hallgat.