Múlt héten végre hivatalosan is megerősítették, amit sejteni lehetett: Rossi visszatér ahhoz az alakulathoz, mellyel a MotoGP-ben annyi győzelmet és világbajnoki címet zsebelt be - újra a Yamaha gyári pilótája lesz.
A hír hallatára felbolydult a nyári szabadságát töltő mezőny, a nyilatkozatok már elkészült, és "szinte" aláírt szerződésekről szólnak. Ezek közül talán az olasz Doviziosóé a legérdekesebb, ugyanis a jelek szerint ő fog lecsapni a Ducatinál üresen maradt helyre. A felek állítólag már meg is egyeztek, Dovi a kívánságlistán konkrét fejlesztéseket kért, amit az olasz istálló várhatóan az Audi - pénzügyi - belépésével fog megoldani.
Ha tető alá hozzák a szerződést, akkor gyári motorok gyakorlatilag el is kelnek, hiszen a Hondánál Marquez és Pedrosa, a Yamahánál Rossi és Lorenzo, a Ducatinál pedig Hayden és Dovizioso fogja húzni a gázt. Ezzel a királykategóriában is erősödött az alsóbb osztályokra jellemző spanyol dominancia, hiszen már hárman képviselik majd az országot 2013-ban (vagyis a gyári motorok felén spanyol pilóta ül majd), ellentétben az idei két fővel.