Három év múlva Olaszországban rendezik a téli olimpiát. A rendezvény főként Milánóban, valamint Cortina d'Ampezzóban zajlik majd, ezért a talján kormány máris megkezdte a környék közlekedési rendjének megreformálását. Ennek keretében kijelölték a „Dolomitok alacsony kibocsátású zónáját", amely a gyakorlatban azt jelentené a gyakorlatban, hogy 2024-től nem mindenki és nem minden járművel hajthat fel kedvenc hágóira. Legalábbis ez volt a terv, de a próbaüzem nem sikerült túl rózsásan...
Szeretnék részben lezárni a Dolomitok útjait
Korábban számtalanszor írtunk már róla, hogy a tartományi vezetők részben lezárnák a Dolomitok útjait az autósok, motorosok elől, sőt magunk is láttuk anno a kihelyezett sorompókat, melyeket végül le is szereltek, ugyanis a rendszer finoman szólva is működésképtelen volt.
Legutóbb Dél-Tirol, Trentino, Belluno és Veneto tartományok vezetői úgy döntöttek, hogy egyebek mellett a Pordoi, a Gardena, a Sella és a Campolongo hágókra csak időpont- és útvonalfoglalás után hajthatnának fel az autósok és a motorosok. Azt is megindokolták, hogy miért:
Itt a hágókon a forgalom és a forgalom eloszlása is nagy probléma. Reggel 9-től délelőtt 11-ig őrült nagy a nyüzsgés, majd 11-től délután 3-ig nincs senki, délután 4 után pedig mindenki újra kocsiba ül. A helyzet élhetetlen, de a megoldást is szinte lehetetlen kivitelezni, mert két régió és három különböző tartomány érintett, és minden településre igaz, hogy a vendéglátók és a szállásadók is tiltakoznak ellene
– nyilatkozták az olasz Moto.it-nek.
Ráadásul tavaly már elindult a próbaüzem a Sella-hágón, de a tesztet mindössze egy nap után úgy jellemezték, hogy „többet ártott, mint használt”, ezért totális kudarcba fulladt a próbálkozás. Egyelőre tehát úgy tűnik, folytatódik a vagy 11-12 éve tartó szappanopera, főszerepben a folyton fel- és leszerelt sorompókkal, valamint az egymással civakodó tartományi vezetőkkel.