Az ötlet nem egészen egyedi, hiszen korábban Olaszországban is napvilágot látott egy olyan javaslat, ami csak a hágók közelébe engedte volna a "zajos kétkerekűeket", onnan már kizárólag a tartomány által működtetett buszokkal juthattak volna fel a csúcsra a kirándulók. Reinhold Messner akkori javaslata annyi engedményt tett, hogy a kora reggeli és a késő délutáni órákban korlátozott számban engedélyezte volna a forgalmat a szerpentineken, ám akkor is csak útdíj fejében, ami egyébként több országban - pl. Ausztriában is - több éve bevett gyakorlat.
Mondanunk sem kell, hogy a talján kezdeményezésből semmi nem lett, hiszen a Bolzano környéki turisztikai lobbi csírájában elfojtotta a törekvést, mondván, a népszerű és egyelőre ingyenes látványosságok több tízezer motorost vonzanak minden szezonban, nélkülük nagyjából be is zárhatnának a nyári hónapokban az egyébként főleg síelők befogadására épült vendéglátóhelyek.
A most benyújtott francia javaslat is várhatóan a panzió- és étterem tulajdonosok ellenállásán fog megbukni, és a híresen erős helyi motoros szövetség, az FFMC is aláírásgyűjtésbe fogott a rendelet ellen. A petíció célja nem más, mint hogy továbbra is szabadon használhassák - többek között - az Európa egyik legszebb útvonalaként elhíresült Route des Grandes-Alpes-t, vagyis a Nagy Alpesi utat, ami több mint két és fél kilométer magasan kanyarog az Alpok nyugati vonulatán.