Az új élő és digitális formátumok egyre inkább előtérbe kerülnek majd a BMW Motorrad bemutatóin, vagyis a márka szakít a megszokott bemutatókkal, melyek a világ két vezető motoros kiállításához, a milánói EICMA-hoz és a kölni Intermothoz kötődtek – jelentette be ma reggel a német cég.
Kiállítás helyett online leleplezés
Ehhez a BMW Group saját fejlesztésű formátumokat használ, kiegészítve külső forrásból származó platformokkal. „Újragondolt stratégiai kommunikációnkban kiemelt szerephez jutnak az élő és a digitális formátumok. Ezek jóvoltából a jövőben világszerte még több embert érünk el – szögezte le Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője.
Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy rugalmasabban időzíthetőek az új modellek, a világpremierek helyszíne, időzítése stb. nem függ majd az őszi seregszemlék dátumától, rendezőjétől. Ez persze nem azt jelenti, hogy egyáltalán nincs lehetőség élőben mustrálni az újdonságokat, néhány kiállításon így is jelen lesz a márka, de a jövőben kétségtelenül nagyobb teret kapnak az online bemutatók.
Vége a kiállítások korszakának?
Önmagában a BMW távolmaradása még nem hiúsítana meg egy világszerte ismert seregszemlét, viszont intő jel lehet, hiszen a bajorok után a többi nagy márka is hasonló lépésre szánhatja el magát. Hiszen ne feledjük az ügy előzményét: a BMW és a KTM már egy évvel ezelőtt bejelentette, hogy nem vesz részt a 2020-as EICMA-n, sőt a cégek azt szorgalmazták, hogy halasszák el a seregszemlét. Az optimista olasz szervezők akkor még mereven elutasították a kérést, sőt Paolo Magri, az EICMA első embere kijelentette: egyszerűen elhamarkodott a márkák lépése, fél év alatt még bármi változhat ésatöbbi...
Persze azóta jól tudjuk, hogy a BMW-nél látták jól a helyzetet és a talján szakemberek voltak túl optimisták, hiszen esély sem nyílt a 2020-as EICMA novemberi megrendezésére, sőt most úgy áll, hogy az idei rendezvény sorsa is bizonytalan. Főként, hogy újabb gyárak jelentették be: online leleplezéseket szerveznek a 2021-es modelleknek – a következő ilyen éppen a Suzukié lesz február elején.
Akárhogy is, a tavalyi eseményeket látva úgy fest, hogy alapjaiban rengetheti meg a kiállításokat a járványhelyzet, és valószínűleg a jövőben sem lesz már olyan nagy, nemzetközi seregszemle, mint amilyen néhány éve az EICMA vagy az Intermot volt.