Tavaly csaknem 150 rendszámos e-motor állt forgalomba Magyarországon, és ezzel a hangtalan gépek piaci részesedése megközelítette a három százalékot. A közel harminc, tisztán elektromos modell közül a Daytona e-Viballból adták el a legtöbbet.
Most kedvezőbb áron lehet a Tiéd a Daytona kétszemélyes e-robogója
Nem egy frissen felbukkant márkáról van szó, elvégre a Daytona több mint 80 éve forgalmaz kétkerekűeket, és nagyságára jellemző, hogy például a görög piacon minden harmadik új motorkerékpár a negyvenes években alapított vállalat terméke.
Itthon a már említett e-Viball hozta meg a sikert a márkának, ami főként annak köszönhető, hogy városon belül és azon túl is használható, 80 km/óra feletti végsebességű modellről van szó, mellyel akár száz kilométert is megtehet a vezető – és utasa –, mielőtt lemerül a két darab, 61,2 voltos feszültségű, Li-ion telep. A feltöltés akksinként 3,5 órát vesz igénybe a gyári, 8 amperes töltővel.
Figyelmes részlet, hogy az egyenként 10,5 kilós akkumulátorok kivehetőek, így a motortól távol eső helyen is megoldható a töltés, ha nincs konnektor a parkoló közelében. Ez egyben növeli a robogó használati értékét, hiszen addig is üzemelhet az egyik teleppel, amíg a másik töltődik, így gyakorlatilag csak az akksicsere idejére kell megállni a vezetőnek.
Mi lesz az akkumulátorral 10-15 ezer kilométer után?
Talán a leggyakoribb kérdés az elektromos járművek kapcsán, hogy mekkora hatótávra képesek, és ez mennyivel csökken az évek során, ahogy az akkumulátor veszít a kapacitásából. Erre keresték a választ az Elektrobiker műhelyében is, ahol egy korábban értékesített Daytona akksijait tesztelték, hogy kiderüljön: mennyit tud az eredeti, 100%-os állapothoz viszonyítva?
Az eredmény önmagáért beszél, hiszen 99%-os értéket mutatott a műszer 11 507 kilométer után, azaz hozzávetőleg egy kilométert veszített eredeti hatótávjából a motor. Mivel a friss, európai felmérések szerint a rendszámos motorok és robogók átlagos futásteljesítménye évente 2-2500 kilométer, gyorsan kiszámolható, hogy ilyen felhasználás mellett 5-10 évig aligha lesz gondja a tulajdonosnak az akksival és a hatótávval:
Ráadásul az e-Viball árban is felveszi a versenyt a többi A1-es, benzines robogóval, ugyanis 1 490 000 forint a listaára, sőt most ennél is kedvezőbb áron viheted haza, ráadásul van lehetőség kamatmentes részletfizetésre is, hogy még egyszerűbben juthass hozzá új robogódhoz.