Nem meglepő, hogy Quartararo gyengén szerepelt a valenciai pályán, hiszen itt múlt hétvégén sem termett neki babér. Az viszont annál érdekesebb, hogy a világbajnokságot nagy előnnyel vezető Mir is csak a középmezőnyben végzett, sőt esett is egy nagyot a négyes kanyarban, bár neki nem is kell kockáztatnia – ha vasárnap pontot szerez, akkor gyakorlatilag ő nyeri az idei bajnokságot.
Crutchlow Yamahára, Dovizioso pedig krosszmotorra vált
Miller nyerte az FP2-t Nakagami és Bagnaia előtt, vagyis brillíroztak a Ducatik az egyre jobban felgumizott és egyre forróbb aszfalton. Ami a bajnokság esélyeseit illeti, Mir csak 11. lett, Quartararo 16., Rins 8., Vinales pedig tizedik helyen végzett.
Ezalatt az is kiderült, hol folytatják jövőre az egyelőre ülés nélkül maradt pilóták. Crutchlow elhappolta Lorenzo tesztelői állását a Yamahánál, és állítólag évi 350 ezer euróért tesztelő lesz a hangvillások kötelékében, míg Dovizioso szakágat vált, és krosszozni fog 2021-ben. Ennél is nagyobb meglepetés, hogy több mértékadó szaklap szerint Valentino Rossi csapata, a VR46 tagjai megállapodtak a Suzukival, hogy 2022-ben és 2023-ban a japán gyár technikájával állnak rajthoz a királykategóriában. Eddig ez a hétvége szenzációja, ugyanakkor kimondottan logikus döntés, hiszen a Suzuki tűnik jelenleg a legkiegyensúlyozottabb alakulatnak, ráadásul a kék-fehéreknek nagy szüksége van a hatékony szatelitcsapatra.
Ha már visszatérés, érdemes Marc Marquezt is figyelnünk, aki nem túl aktív mostanában, és a korábbi, bizakodó nyilatkozatok után azt sem tudjuk pontosan, mikor ülhet újra GP-motorra. Ez a bizonytalanság, Dovi meg Crutchlow távozása és megannyi pilóta 2021 végén lejáró szerződése azt jelenti, hogy egy év múlva komoly változások lehetnek a GP-ben. Minden eddiginél többen csatlakozhatnak a Moto2- és Moto3-versenyzők közül, valamint új sztárok vehetik át az elmúlt évtized legjobbjainak helyét.