Jó néhányszor meglepett minket az utóbbi években a CFMoto, hiszen az új, félliteres gyorsasági motorja egyszerűen lenyűgöző volt, az általunk tesztelt, 650-es crossover pedig minőségével és árával is felhívta magára a figyelmet. Nos, úgy tűnik, hogy idén egy igazi szenzáció érkezik a több mint három évtizede alapított márkától, ráadásul egy V4-es, ezres superbike.
Ezres V4-es a CFMotótól
Egyelőre csak annyi szivárgott ki az újdonságról, hogy 75 fokos hengerszögű V-motor dohog benne, melynek a csúcsteljesítménye 204 lóerő lesz. Hogy miért nem a „megszokott”, sornégyes építési mód mellett döntöttek? Valószínűleg minél keskenyebb erőforrást szerettek volna építeni, hogy karcsú maradjon a kész motor, melyen ráadásul olyan kipufogót találunk, mely erősen hajaz a korábbi MV Agustákon látott alkatrészekre. Tegyük hozzá, hogy a CFMoto gyártja a KTM erőforrásait, a KTM pedig nemrég frigyre lépett az MV Agustával, szóval nem is kell olyan sokat gondolkodni rajta, hogy honnan jött az ötlet...
Bár a CFMotónak korábban is volt literesnél nagyobb modellje, sőt az volt a valaha gyártott, legnagyobb hengerűrtartalmú kínai motorkerékpár, ez a V4-es mégis különleges. Ugyanis a korábbi csúcstartóban a KTM V2-ese dolgozott, viszont a sportgép motorja valószínűleg új fejlesztés, még ha az ezres kategóriában – ma már – nem is számít kiemelkedőnek a 204 lóerős érték.
Akárhogy is, a CFMoto 1000 RR kimondottan érdekes színfolt lehet az európai piacon, akárcsak a vállalat korábbi modelljei, mint például a 800 MT kalandmotor, a 700 CL-X retrógép vagy éppen a már említett 650 MT.