Aki egy kicsit is konyít a motorokhoz, rögtön kiszúrja a CFMoto 650NK-n a Kawasaki ER-6n-re emlékeztető részleteket: a központi rugóstag elhelyezése, a motorkonstrukció, sőt még a kipufogó is „japán recept” szerint készült. Ráadásul a műszaki adatokból kiderül, hogy a furat és a lökethossz is megegyezik a sorkettes Kawáéval, csak a csúcsteljesítmény szerényebb egy kicsit, egészen pontosan 56 lóerő.
Noha az ER-6 már nem szerepel az árlistában, utódja, a Z650 2 849 000 forintért elérhető, míg a CFMoto sorkettese – regadóval együtt – majdnem 2,8 millió forint. Itt tehát nincs olyan elképesztően durva, közel egymillió forintos árelőny (!), mint a közvetlen rokon 650MT és a Versys összehasonlításában, vagyis a 650NK-nak muszáj a tudásával lenyűgöznie a motorosokat.
Nem spóroltak a CFMoto 650NK tervezésekor
Ha a kidolgozási minőséget, felszereltséget és a beszállítók alkatrészeit nézzük, akkor valóban sokat ad az NK, hiszen a fényezés, a műszeregység, a pontos illesztések stb. mind arra utalnak, hogy nem olcsó, hanem jó motort szerettek volna piacra dobni a CFMoto mérnökei. Negatívumként csupán a közvetlenül alapjárat felett kelletlenül rázkódó erőforrás említhető, ami miatt érdemes legalább 2000-2500-as fordulatról gyorsítani, hogy spontánul reagáljon a gép a gázparancsokra.
Bár közös műszaki alapra épül az MT és az NK, utóbbi hagyományos teleszkópokat kapott. Szerencsére ez mit sem csorbít a motorozás élményén, ugyanis csak forszírozott kanyarodás közben, rosszabb minőségű aszfalton érezni, hogy a kategória legjobb vételének kikiáltott MT „biztosabb lábakon” állt, egyszerű városi ingázás vagy hétvégi túrázás közben aligha lesz rá panasz.
A fékrendszer is hozza a kötelező szintet, ami nem is csoda, hiszen a J.Juan egységeit találjuk a teleszkópszárakon, akárcsak napjaink sportos KTM-ein. Noha csak közúton vallattuk, tesztünkön nem mutatták fáradás jeleit a fékek, pedig közel jártunk a maximális, 150 kilós terheléshez, azaz nagyjából három és fél mázsás tömeg mozgási energiáját kellett felemészteni a tárcsának és a betéteknek. Jóllehet, az adagolhatóság nem éppen példás, de az ABS időben közbeszól, ha túl nagy lenne a fékerő és megcsúszna valamelyik kerék.
Az „átlagos” részletek mellett jó néhány dicsérendő megoldást is találunk a motoron, mint például a rendkívül karcsú, jól elhelyezett és szépen daloló dob, ami üdítő kivétel az Euro 5 korában. Emlékezzünk csak az utóbbi egy-két év kihegyezett sornégyeseire, melyeken oldalán ormótlan csövek lógtak, hangjuk pedig a legrosszabbul alvó csecsemőket sem ébresztette volna fel...
Z650 vagy 650NK, ez itt a kérdés...
Szintén jópont, hogy sok vetélytárssal ellentétben a CFMotónál nem spóroltak a beszállítók kiválasztásakor. Szép és könnyen kezelhető, színes műszeregységről olvashatjuk le az adatokat, a fékfolyadék-tartály végre nem egy kórházi mintaadó edényre emlékeztet, a tükrök pedig forma és használhatóság tekintetében is etalonnak számítanak a kategóriában.
Ha mindez nem lenne elég meggyőző, az alig ötliteres átlagfogyasztás és a gyárilag felszerelt, minőségi Pirelli abroncsok a szkeptikusokat is meggyőzhetik, hogy a csekély árelőny dacára igenis érdemes számolni a 650NK-val, ha valaki középméretű csupaszmotort keres.
Persze alaposan megnehezíti a modell dolgát, hogy olyan kihívók sorakoznak a géposztályban, mint a közönségkedvenc MT-07, a már említett Z650, nem beszélve a CB500-ról és 650-ről. Ezek mind hasonló árú nakedek, azaz „sűrű” mezőnybe érkezett a CFMoto csupaszmotorja.
Ennek dacára azt javaslom, aki hasonló motort keres, tegyen vele egy próbát, mert városban kimondottan élvezetes vas, fürge és takarékos, és az átlagos motorosnak elég sportos, hogy fülig érő vigyorral szálljon le róla a Mátrában vagy Kakucson töltött délután végén. Tegyük hozzá, az is a modell mellett szól, hogy a hazai forgalmazó kimondottan gazdag raktárkészlete komoly lépéselőny egy ilyen időszakban, amikor nem hetekben, hanem hónapokban mérhető egy-egy új motor rendelési ideje. Aki tehát gyorsan szeretne új motort vagy csak kíváncsi, hogy mit tud az ATV-k között piacvezető CFMoto újdonsága, menjen egy kört a 650NK-val magyar forgalmazónál – ha csak annyira tetszik majd neki, mint nekünk, akkor biztosan nem fog csalódni.
Műszaki adatok – CFMoto 650NK
Motorkonstrukció: soros, kéthengeres, négyütemű
Hengerűrtartalom: 649 cm3
Csúcsteljesítmény: 56 LE (41,5 kW)
Legnagyobb forgatónyomaték: 56 Nm
Váltó: hatfokozatú
Abroncsméret: 120/70-17/160/60/17
Saját tömeg: 206 kg
Terhelhetőség: 150 kg
Ülésmagasság: 780 mm
Vételár: 2 599 900 Ft + regisztrációs adó
Forgalmazó: ADVESmoto