Nincs könnyű dolga a nagy és erős, klasszikus csupaszmotorra vágyó vásárlóknak, hiszen a környezetvédelmi előírások miatt egyre nehezebb megfelelni az európai döntéshozóknak és a szintén Európában élő vásárlóknak. Az Euro 5 teljesítése is megtizedelte a mezőnyt, idén pedig az Euro 5+-szal még nehezebb helyzetbe kerültek a gyártók.
Stílustiszta klasszikus lett a Brixton Cromwell 1200 X
Úgy tűnik, a BMW mellett a Brixton is komolyan gondolja, hogy van még lehetőség ilyen klasszikusokat gyártani, legalábbis erre utal, hogy a bajorok nemrég dobták piacra az R 12 családot, és a pletykák szerint jelenleg is egy hatalmas nakeden dolgoznak, emellett a Brixton is előrukkolt tavaly a maga nagyágyújával.
Akárcsak a bajoroknál, a Brixtonnál is bevált műszaki alaphoz nyúltak vissza, a tavaly már tesztelt Cromwell 1200-at dolgozták át a hetvenes évek terepmotorjainak stílusában. Ennek megfelelően az 1222 köbcentis, már kétezres fordulatszámtól életteli sorkettes és a váz is az elődből érkezett, mégis merőben új megjelenésű lett a bütykösgumis átirat.
Ehhez illik stílusban a gumiharmonikás, 41 mm-es belsőcső-átmérőjű KYB villa, a hagyományos, kétoldali hátsó rugóstag, a műtárgynak is beillő fényszóró, valamint nyereg, akárcsak az aranyszínű, fűzöttküllős kerekek. Persze a felhasznált alkatrészeket és az elektronikai csomagot elnézve igencsak naprakész a motor, még ha első ránézésre veteránnak is hihetnék a laikus szemlélők.
Többek között sebességtartó automatika (tempomat), üzemmódkapcsoló, lopásgátló és Bosch 9.2 blokkolásgátló tartozik az alapfelszereltségbe, emellett a bukócsőért, a haspáncélért és a Pirelli Scorpion Rally STR abroncsokért sem kell felárat fizetni.
Mindezek dacára az ára sem túlzó, sőt most kereken 600 000 forint kedvezménnyel kínálják a Brixton legújabb modelljét.