Ma délelőtt számolt be róla a spanyol MundoReportivo, hogy a Bol d'Or hétvégéjén megrendezték a „világ első Maxi-Trails versenyét”, ahogyan a rendezők nevezték, melyen kizárólag túraendurók, azaz legalább 19-es első kerekű, magas építésű utazómotorok indulhattak.
Zajos sikert aratott a Bol d'Or Maxi-Trails-betétfutama
Hogy egyenlő feltételeket biztosítsanak, két géposztályba sorolják a nevezőket a motorkerékpárok hengerűrtartalma, pontosabban összlökettérfogata alapján. Szükség is volt erre, hiszen rendkívül színes mezőny gyűlt össze a Bol d'Or hétvégéjén zajló összecsapásra.
Többek között BMW R 1300 GS, Ducati Multistrada, Honda CRF1100L Africa Twin, QJ Motor SRT 800, Voge DS900X és KTM 1290 Super Adventure S sorakozott a rajtrácson. Nyitott fülekre talált a szervezők felhívása, hiszen rögtön az első fordulón több mint húsz (!) pilóta érezte úgy, hogy szeretné letenni a névjegyét a csak most indult, de reményeink szerint hagyományteremtő viadalon.
Hogy milyen kiegyenlített összecsapás volt, azt remekül mutatja, hogy a győzelemért csatázó páros gyakorlatilag célfotóval futott be, ugyanis mindössze 0,014 másodperc volt a különbség pilóták között. Igazán beszédes, hogy ez 150 km/órás tempónál ez 58 centit jelent a gyakorlatban...
A nagy kategóriában (1100 köbcenti felett) Alex Sarrabayrouse nyert KTM-mel, míg az 1100 alatti géposztályban Jérémy Delenne diadalmaskodott a lenti képen látható, igencsak átépített és a gyárinál jóval könnyebb F 900 GS-sel.
Műszaki adatok (BMW F 900 GS - Jérémy Delenne)
Műszaki alap: BMW F 900 GS
Módosítások: 4 dugattyús első féknyergek Magura főhengerrel, Akrapovič kipufogórendszer, Continental abroncsok, S2 Concept lábtartó, módosított első-hátsó felfüggesztés, Pixel Covering Deco Kit. Teljes tömegcsökkentés: - 10 kg.