Nemrég olvashattátok nálunk, hogy bár a túraendurók géposztálya elveszítette első helyét az új motorok eladási versenyében, továbbra is ebből a kategóriából kerül ki a legnépszerűbb modell, nevezetesen az R 1250 GS.
A hazai és európai bestsellerből készítettek nemrég egy átiratot, mégpedig az idei GS Trophyn induló pilótáknak. Mint írják, szükség is lesz az alaposan felkészített gépre, hiszen zord sziklák, mély völgyek és tomboló folyók állják majd útját a versenyzőknek az idén szeptemberi BMW Motorrad International GS Trophyn.
– Albánia még mindig igazi bennfentes tippnek számít a terepmotorosok körében, és idén a kifejezetten erre az eseményre épített 126 darab R 1250 GS Trophy Competition modell áll a világ minden tájáról érkező résztvevő endurósok rendelkezésére – tették hozzá a szervezők.
Miben különbözik a GS és a GS Trophy Competition?
Legutóbb a BMW F 850 GS-t láthattuk a 2020-as International GS Trophy versenygépeként, míg idén az R 1250 GS Trophy Competitionre esett a rendezők választása. Utóbbi – többek között – alumíniumból készült, robusztus haspáncéllal, fényszóróvédővel, masszív szelepfedél-protektorokkal lép színre, sőt még a műszeregységként szolgáló TFT-kijelző védelméről is gondoskodtak az építők.
Az újdonság fűzöttküllős felnijein Metzeler Karoo 4 abroncsok feszülnek, amelyek – a tervezők elmondása szerint – a Karoo 3 abroncsokat váltva a lehető legjobb tapadást biztosítják majd a nehéz terepen. Mindezt megkoronázza az egyedi plexi, a karcsú ralinyereg, a spéci tanktáska és a modell Akrapovič kipufogódobja.