– Az új BMW R 12 nineT és az R 12 modell egyenesági leszármazottja a 2013-ban megjelent R nineT-nek. Fontos különbség azonban, hogy az újdonságok – főként a merőben új vázkoncepciónak köszönhetően – még klasszikusabb és letisztultabb formatervvel büszkélkedhetnek. Az átdolgozott airboxszal erősebbé tett, lég- és olajhűtéses boxermotor tökéletes választásnak bizonyult a motorokhoz, elvégre legendás kéthengeres, melynek gyökerei a 2007-es HP 2 Sportban gyökereznek
mesélte a motorokról Josef Miritsch, a BMW Motorrad boxerekért felelő szakembere.
Már ránézésre is egyértelmű, hogy az R 12 nineT a korábbi nineT sorozat szellemiségét viszi tovább, igazi klasszikus roadster, melyben a 109 lóerős, részben folyadékhűtésű boxer felel a gyorsításért. Ezzel szemben az R 12 „csak” 70 kW-os, azaz 95 lóerős, mégpedig valószínűleg azért, hogy A2-es változat is készülhessen belőle. További lényeges különbség, hogy az R 12 vadonatúj, térhálós acél hídvázra épül, ami kettős előnnyel kecsegtet – letisztultabb elődjénél, egyben jóval könnyebb is.
Azt is kiemelték a motorok bemutatóján, hogy a módosított váznak köszönhetően a nyereg alá rejthették az új airboxot, illetve vadonatúj kipufogórendszert terveztek az R 12-höz, hogy még ércesebben daloljon az 1170 köbcentis boxer.
A három-háromféle színösszeállításban készülő R 12 és R 12 nineT máris elérhető, az alapmodell 5 650 000, míg a nineT 6 950 000 forintba kerül.