Napjainkban már nem meglepő, ha egy új autóra öt- vagy hétéves jótállást biztosít a gyártó, ám a motoroknál az ingyenes, ötéves „garancia” nem mindennapos – ezért is érdekes a BMW új ajánlata.

Öt év jótállás a BMW R 18-ra

Tavaly olvashattatok róla, hogy milyen benyomásokat szereztünk a BMW óriáscirkálójával, most pedig azok figyeljenek, akik ilyen motor vásárlását tervezik, ugyanis április végéig – vagy a készlet erejéig – kedvezőbb feltételekkel juthatnak hozzá.

bmw-r-18-5-ev-garancia
BMW R 18 (kép: SportMotor.hu-archív)

Március 1. és április 30. között ugyanis ingyenesen biztosítják a kiterjesztett, 5 éves jótállást a BMW R 18, R 18 Classic, R 18 Bagger vagy R 18 Transcontinental modellekhez. Az ajánlat csak új, készleten elérhető motorkerékpárokra vonatkozik, viszont nincs kilométerkorlátozás – a motor futásteljesítményétől függetlenül él az ötéves jótállás vagy garancia, ahogy a köznyelvben emlegetjük.

Mi a különbség a garancia és a jótállás között?

Ha már szóba került, érdemes tisztázni, hogy pontosan mit jelent az általánosságban említett garancia, a hivatalos jótállás, illetve mi a különbség a kettő között?

bmw-r-18-5-ev-garancia
BMW R 18 Classic (Kép: SportMotor.hu-archív)

Nos, először is a garancia nem jogi kategória, ezért félreérthető, amikor egy- vagy többéves garanciát említ az eladó. Ilyenkor valószínűleg szavatosságra gondol, ami messze nem egyenlő a vásárló által feltételezett jótállással. Először is a szavatosság és a jótállás ideje eltérhet, legtöbbször el is tér egymástól, és különböző kötelezettséget jelent az eladóra nézve. Talán a legfontosabb különbség, hogy

a jótállás alapvetően meghibásodásra vonatkozik, míg a garanciaként emlegetett szavatosság akkor merül fel, ha az eladó tévesen adta meg a termék tulajdonságait, vagyis nem olyan műszaki cikket, járművet stb. adott el, mint ami a leírásban szerepelt

– áll a Fogyasztóvédelem összegzésében.

Ezzel szemben a jótállás annyit tesz, hogy az eladó köteles elhárítani a használat közben felmerült hibát vagy ha nem javítható, akkor kicserélni a terméket. Leszámítva persze az olyan eseteket, amikor a vevő bizonyíthatóan nem rendeltetésszerűen használta azt – tették hozzá a szakértők.