Miközben az R 18 klasszikus és elegáns formavilágával maga volt a megtestesült retrógép, a Concept R 18 /2-vel inkább azt szeretné megmutatni a közönségnek a BMW, hogy milyen egy sokkolóan erőt sugárzó, boxermotoros, modern customgép az ő felfogásukban.
BMW R18 /2 tanulmány Milánóban
Bárhogy is, a bajorok úgy gondolták, ez a kétkerekű ideális lehet arra, hogy ötvözze a márka múltjának és jövőjének jellegzetességeit. - Kimondottan az érzelmekre ható, aktív motorozásra született járműről van szó, ugyanakkor a Concept R 18 /2 tükrözi a lehetőségek sokszínűségét és az ügyfelek álmait, melyeket mi valósítunk meg - emelte ki a gép kapcsán Edgar Heinrich, a BMW Motorrad tervezőrészlegének vezetője.
Elnézve a külsőt, feltűnik, hogy a fejidom, az üzemanyagtartály és az ülés együttese dinamikus egységgé áll össze, mindehhez jól illik a levágott végű sárvédő és a fényezett elemek harcias, Candy Apple Red metallic piros színe.
Miként a Concept R 18-nál, ennél is a kéthengeres, lég-/olajhűtéses, 1800 köbcentis, sötétszürkére fújt, vadonatúj boxermotoré a főszerep, melynek külsejét úgy alakítottak ki, hogy emlékeztessen a hatvanas évek erőforrásaira. Elöl 19, hátul 16 colos átmérőjű kerekeken ül a behemót német, ami tovább fokozza a klasszikus, merevvázas konstrukciókat idéző, hátrafelé lejtő sziluettet.
Ami a technikai megoldásokat illeti, egyelőre csak csepegtetik az infókat a BMW marketingesei. Annyi biztos, hogy figyelemre méltó a Brembo féknyereg és a Hattech rozsdamentes acél kipufogódob, valamint a dísznek sem utolsó leömlőrendszer, de a legfontosabb részleteket a megvásárolható modell leleplezésére tartogatják.