Mivel az R 1300 GS a túraendurók géposztályát erősíti, nem meglepő, hogy a gyárban zajlott, hivatalos leleplezés után néhány héttel máris megjelentek a modellhez kínált felső és oldaldobozok. A Vario kofferek alapanyaga, fényezése természetesen illeszkedik az új boxer formavilágához, és az sem mellékes, hogy a tárolóhelyek töltőként is működnek.
Kihasználva az elektromos csatlakozó adta lehetőségeket, a dobozokban kinyitáskor automatikusan bekapcsol a belső világítás, ami megkönnyíti a pakolást, ha naplemente után érnél haza vagy a szállásra.
Változtatható méretű dobozok az új R 1300 GS-hez
Nem véletlen a Vario elnevezés, ugyanis a kofferek űrtartalma változtatható, attól függően, hogy mennyi csomagot szeretnél magaddal vinni.
Noha erre korábban is volt lehetőség, az újdonság, hogy az eddigi kétlépcsős nyitás-zárás után most már fokozatmentesen növelhető, illetve csökkenthető a dobozok mérete. Ez különösen városi motorozás közben jön kapóra, hiszen a legkisebb méretre állítva az oldaldobozok nem lógnak ki, így megkönnyítik az előregurulást a sorok között.
Jóllehet, a helykínálat impozáns, de napjaink túramotorjain általában nem is az űrtartalom, hanem a terhelhetőség a szűk keresztmetszet, hiszen láttunk már olyan modellt, aminek a hátsó csomagtartóját mindössze 3 kilós (!) terhelésre tervezték... Nos, a BMW-nél aligha lesz gond a pakkok súlyával, ugyanis összesen 26 kilót pakolhat a motoros a kofferekbe.
A tesztek alapján 180 km/órás sebességig garantáltan biztonságosan használható a Vario dobozszett, mely roppant praktikus kiegészítő, ám az eltérő felfogatási pontok miatt sajnos nem lehet felszerelni a korábbi modellekre, kizárólag az új 1300 GS-re.