Érdekes képet mutat az egyes modellek és géposztályok népszerűségéről a német motorpiac idei összesítése. Kifejezetten nagy „minta”, hiszen havonta 20-25 ezer eladott járműről beszélünk, így ebből az is leszűrhető, hogy milyen kategóriákban várható fellendülés az európai piacon.
Elképesztő előnnyel vezet a BMW R 1250 GS
Hihetetlenül népszerűek a 125-ösök, ami annak tudható be, hogy a Bundesrat (Német Szövetségi Tanács) tavaly elfogadta a belügyminiszter javaslatát, azaz, hogy
a legalább öt éve közlekedő, 25 évesnél idősebb sofőrök ezentúl legfeljebb 125 köbcentis robogót, motorkerékpárt is vezethetnek jogsijukkal.
Mivel sokan tartottak tőle, hogy ez a balesetek számának növekedéséhez vezet, csak azután írják be a vezetői engedélybe az új kategóriát, hogy részt vettek az egy-kétnapos elméleti, illetve gyakorlati képzésen.
A megoldás előnye a hazai A1 B-vel szemben, hogy nem fenyegeti a sofőröket a bukás veszélye, hiszen a vizsgázásra szánt idő helyett is tanulhatnak, és csak a részvételüket kell igazolni – nincs számonkérés a végén. Ezzel mindenki nyer, elvégre az autóból motorra ülők hozzájárulnak a torlódások csökkentéséhez, a parkolási gondok felszámolásához, a csekélyebb fogyasztású, környezetbarát motorok pedig jó tesznek a városok levegőjének.
A növekvő kereslet átírta a 125-ösök erőviszonyait is, a tavaly még vezető KTM 125 Duke harmadik helyre szorult áprilisban 352 darabbal, második a Brixton BX125 361-gyel, és a Yamaha MT-125 ugrott az élre – ebből 438 darab talált gazdára, idén pedig összesen már több mint ezret adtak el belőle. A nagymotorok versenyében viszont nem történt trónfosztás, sőt
olyan sokat adtak el az örök bestseller R 1250 GS-ből, hogy az utána következő négy modellből összesen nem kelt el ennyi.
Ráadásul a húsz legkelendőbb motor között szinte csak túraendurókat és nakedeket találunk, és az is beszédes, hogy a húszból hat BMW-emblémát visel, akárcsak az élen álló GS... Így alakult a motoreladás Németországban 2021 áprilisában (zárójelben az első négy hónap számai):
1. BMW R 1250 GS - 1202 db (4565 db)
2. Kawasaki Z 900 - 484 db (1569 db)
3. Kawasaki Z 650 - 438 db (1147 db)
4. KTM 690 SMC R - 310 db (821 db)
5. KTM 390 Duke - 300 db (690 db)
6. Honda CB650R - 293 db (718 db)
7. Honda NC750X - 289 db (380 db)
8. Honda Africa Twin - 258 db (951 db)
9. Yamaha MT-07 - 256 db (525 db)
10. Yamaha Ténéré 700 - 248 db (616 db)