A BMW Motorrad észak-amerikai értékesítései a tavalyi évben némileg csökkentek: míg 2016-ban 13 730 új motorkerékpár talált gazdára, 2017-ben 1,3 százalékkal kevesebbet értékesítettek, szám szerint 13 546 darabot. A visszaesés még így is rendkívül enyhének mondható ahhoz mérten, hogy a vetélytársak ennél jelentősebb mértékű veszteséget könyveltek el. Ráadásul az általános tendencia mindenképpen biztató, hiszen ha hónapokra bontjuk a statisztikát, látható, hogy például decemberben 1270 gépet adtak el, ami 37,3 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában, s az utolsó negyedévben csaknem 14 százalékkal javultak az értékesítési mutatók.

Magasan szárnyalnak

Ami a globális adatokat illeti, nos, a BMW Motorrad 2017-ben is új rekordot ért el. Összesen 164 153 kétkerekűt értékesítettek, ami 13,2 százalékos növekedést jelent 2016-ban regisztrált 145 032 darab motorkerékpárhoz mérten. A fantasztikus eredmény már önmagában is nagyszerű, hát még ha hozzátesszük, hogy ilyen módon zsinórban a hetedik évben könyvelhetnek el javulást az eladásokban. A legmarkánsabb fejlődés az európai piacon történt, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban is jelentősen emelkedtek a számok, összesen tizenöt százalékkal több jármű talált gazdára az öreg kontinensen tavaly, mint az azt megelőző évben. Ázsiában is töretlen a fejlődés, Kínában és Japánban is kétszámjegyű növekedésről számolhattak be. A legnagyobb piac természetesen továbbra is Németország, ahol 26 664 darab BMW kelt el. Mindezzel a vállalat újabb lépést tett afelé, hogy elérje a 2020-ra kitűzött célt, a kétszázezres értékesítési darabszámot.

- Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a jelenlegi piaci helyzet ellenére ilyen remek eredményekről számolhatunk be – fűzte hozzá Michael Peyton, a BMW Motorrad észak-amerikai részlegének elnöke. A leányvállalat mindenkori értékesítési rekordot ért el novemberben, míg a tavalyi december a legjobb december volt 2004 óta.

bmw-motor-usa-17047

Világszerte sikert sikerre halmoz a BMW, így az egyik legfontosabb piacon, az Egyesült Államokban is mindent elkövet, hogy egyre több motort adjon el
A legnépszerűbb típus továbbra is BMW R 1200 GS Adventure, ez tette ki az összes eladott darabszám 15 százalékát. A vállalat minden eddiginél szélesebb modellválasztékkal igyekszik a vásárlókat becsábítani, s tovább bővítik a márkakereskedői hálózatot, amelyek sikereihez az importőröknek nyújtott kedvezményekkel járulnak hozzá.