Miként a nyári, Man-szigeten zajlott bemutatón kiderült, a BMW berlini üzemében elkészült az M 1000 XR prototípusa, vagyis az M XR, ahogy a fejlesztők nevezték, és már akkor sejteni lehetett, hogy 2023 őszén láthatjuk a végleges, szériaérett változatot is.
Tegnap lehullt a lepel a motorról, és kiderült, hogy a várakozásoknak megfelelően az M 1000 RR kissé visszafojtott sornégyesét építették be, bár ezesetben a „fojtás” aligha értelmezhető teljesítménycsökkenésként, hiszen így is 201 tagú ménes gyorsítja a csupán 223 kilós gépet.
Akárcsak az M 1000 R-nél, itt is nagyobb lett a hátsó lánckerék, 47 fogas, így rövidebbé vált a végáttétel, sőt a negyedik-ötödik-hatodik fokozatot is szűkebbre szabták. Vagyis a több mint 30 lóerős teljesítménynövekedés és a módosított áttétel valódi superbike-ot varázsolt az XR-ből, ami ráadásul eddig is a crossover géposztály egyik legfürgébb tagja volt, és tesztjeinken is lenyűgözött minket.
Összesen hétféle üzemmódban használható az új BMW, ezeken belül beállítható például a motorfék mértéke vagy a kipörgésgátló érzékenysége, sőt megkapta az XR a Brake Slide Assist rendszert is, mely stabilizálja a motort, és csak kismértékben engedi oldalra kitörni a hátsó kereket, hogy mindvégig szinte egy nyomon fusson a gép a legkeményebb féktávokon is.
Most először láthatunk M-es fékeket az XR-en, és újdonság az M Carbon kerékszett is, bár utóbbi nem alapáras – az M Competition Package részeként kerülhet fel a motorra. Ezek mellett olyan apróságok teszik még látványosabbá az XR-t, mint például az adaptív, kanyarkövető fényszóró, a kulcsnélküli indítás, a köridőmérőként is működő, 6,5 colos műszeregység, valamint a feláras kormányvégtükrök.
Az M XR-rel egyidőben leleplezték az új S 1000 XR-t is, ami öt lóerővel izmosabb elődjénél (170 LE), sokkal kényelmesebb az új nyeregnek, mellyel ráadásul az ülésmagasság is 10 mm-rel csökkent, és azt is kiemelték a bemutatóban, hogy a 2024-es modellen még hatékonyabbá vált a bajorok oda-vissza működő gyorsváltója.