Ezúttal ismét Afrikában, azon belül is Namíbiában rendezik a GS Trophyt, melyen két vadonatúj modellel vesznek részt a pilóták és a szervezők. A verseny indulói R 1300 GS Trophy Competitionnel teljesítik a hatnapos futamot, míg a versenybírók, segítők F 900 GS Trophy Marshal motorokkal követik őket.
Indul a 2024-es, namíbiai GS Tophy
Minden eddiginél színesebb lesz a mezőny, ugyanis idén már hat női és 16 férficsapat áll rajthoz a viadalra alaposan átalakított GS-ekkel:
A boxereken többek között módosították az üléshelyzetet, mégpedig egy jókora kormánykiemelő beépítésével, hogy még egyszerűbb legyen állva terelgetni a motort. Emellett állítható fék- és kuplungkar, GS Vario lábtartó, illetve fényszóró- és kézvédő került fel a gépre, valamint a kőkemény terepre alkalmas abroncsokat szereltek fel a fekete, fűzöttküllős felnikre.
Mint említettük, a segítők az általunk Németországban, endurópályán tesztelt F 900 GS-sel kalauzolják őket Namíbiában, amiről kiemelték, hogy 22 kilóval (!) könnyebb elődjénél, így még inkább alkalmas a terepes kihívásokra, különösen, hogy csúcsteljesítménye 105 lóerőre nőtt, és a felfüggesztést is továbbfejlesztették a modellfrissítés során.
A GS Trophy idei összecsapásait Ti is követhetitek a BMW YouTube-csatornáján, ahol rendszeres, napi összefoglalókkal jelentkeznek a szervezők a versenyről.