Idén ősszel rendezik a BMW Motorrad International GS Trophy következő fordulóját, melynek ezúttal Namíbia ad otthont. Összesen 22 csapat – közöttük 6 női és 16 férfi alakulat – küzd majd a trófeáért, és kereken hatvan elszánt pilóta sorakozik fel szeptemberben a rajtvonalnál.
Az idei GS Trophy motorjai
Komoly változás az elmúlt évek viadalaival összehasonlítva, hogy 2024-ben már R 1300 GS-sel vesznek részt a hatnapos küzdelemben. Az úgynevezett Trophy Competition Bike csupán annyiban tér el az alapmodelltől, hogy a kényelmet és a gép védelmét szolgáló extrákkal szerelték fel, például kormánymagasító, haspáncél, állítható váltó- és fékkar és egyebek mellett fényszóróvédő lesz a boxereken, de műszaki alapjait tekintve megegyezik a szériamotorokkal.
Fekete felniszett, fehér váz és Racing Blue fényezés teszi egyedivé a sivatagra felkészített BMW-ket, melyeknek naponta kilométerek százain át kell bizonyítania Kelet-Afrika sivatagos területein, akárcsak a selejtezőkből továbbjutott pilótáknak. Az R 1300 GS mellett új F 900 GS-eket is láthatunk a versenyen, ezek a segítők, versenybírók „szolgálati járművei” lesznek, melyről elmondták, hogy 14 kilóval könnyebb elődjénél, így minden eddiginél alkalmasabb lesz a feladatra.
A legutóbbi, 2022-es megmérettetésen 1230 kilométert kellett megtenni a pilótáknak Albánia vadregényes vidékein, sokszor 35-40 fokos melegben, és akkor Dél-Afrika motorosai szerezték meg a győzelmet a brit és a német csapat előtt. Ráadásul duplázott Dél-Afrika, ugyanis rendkívül szoros versenyben mindössze egy pont (!) döntött az elsőségről a hölgyek versenyében, és szintén a dél-afrikai alakulat végzett az élen Németország előtt.
Ráadásul a befutó után sem lehettek biztosak a győzelmükben, mivel a GS Trophy szabályai szerint a leggyorsabb, egyben legjobb pilótákat díjazzák, így pontlevonás jár érte, ha valaki sérült motorral ér célba, és akár egy letört irányjelzőn vagy fékkaron is elúszhat az első hely.
Az idei GS Trophy szeptember 15. és 20. között zajlik, és annyit már most elárultak a szervezők, hogy igazán különleges helyszín lesz, hiszen 1500 méter feletti fennsíkok és kétezer méter feletti hegyek találhatóak az országban. Viszont ezúttal nem kell hőségre számítania a motorosoknak, mert a januári forrósággal ellentétben augusztus végén is csak 25 fok körül alakul a csúcshőmérséklet.