Várható volt, hogy megújul a BMW 900-as modellcsaládja, hiszen januártól csak az Euro5+ besorolásnak megfelelő motorkerékpárokat lehet forgalomba helyezni Európában, így az általunk is tesztelt crossover, valamint a csupasz változat is alapos modellfrissítésen esett át az utóbbi hónapokban.
Talán a leghangsúlyosabb változás, hogy az irányíthatóságot nagyban befolyásoló kerekek csaknem két kilóval könnyebbek lettek. Ennek hatására csökken a felni pörgettyűs hatása, azaz kisebb erővel lehet egyik oldalról a másikra dönteni a gépet, ami különösen nagy sebességnél javítja a kezességet. Szintén a könnyed irányváltást szolgálja a módosított kormány-ülés-lábtartó háromszög, valamint a továbbfejlesztett, fordított villa, melyen a húzó- és nyomófokozati csillapítás mellett a rugó-előfeszítés mértéke is állítható.
Miként a bajor márkától megszokhattuk, pazar a felszereltség, hiszen a kipörgésgátló (DTC), a motorfékszabályozó, kanyar-ABS (BMW Motorrad ABS Pro) és a DBC, azaz a fékerőelosztó is alapáras.
Megjelent az új BMW F 900 R és F 900 XR
Természetesen az erőforrást, a futóművet és a kerekeket érintő változások azonosak az XR-en is, hiszen hasonló műszaki alapra épül a két modell, viszont itt a továbbfejlesztett idomzatnak és légterelőnek köszönhetően még hatékonyabbá vált az időjárás-védelem, különösen, hogy immáron a kézvédő és a fűthető markolat is alapáras.
Újabb fontos eltérés a két típus között, hogy az XR-en alapáras a Headlight Pro, azaz a nappali menetfényt is magában foglaló, adaptív fényszóró, ami kettős előnnyel kecsegtet – könnyebben észrevehető a motor a forgalomban, illetve stresszmentesebb az éjszakai közlekedés a pontosabb, nagy fényerejű lámpával.
Mindkét modell máris elérhető, az F 900 R alapára a gazdag felszereltség dacára alig 3,7 millió forint, míg az XR 4 794 000 forintba kerül.