Tetszik vagy sem, a jelek szerint a jövő egyik meghatározó mikromobilitási eszköze lesz a roller, így minden nagyobb gyárnak érdeke, hogy jelen legyen a géposztályban. Jóllehet, eddig a tradicionális márkák nem igazán léptek tovább az átmatricázásnál, és jellemzően kínai, olcsó vasakra biggyesztették rá logójukat, sőt korábban a BMW is csak névleg szállt be a rollerek forgalmazásába a 2019-ben leleplezett Micro Scooterrel. Márpedig a Last Mile Problem gyakorlatilag minden ingázót érint, melyre a roller kézenfekvő megoldásnak tűnik, különösen, ha meg tudják oldani, hogy minél kisebbre összecsukható legyen, és így bármilyen személyautóba be tudja tenni a tulajdonosa.

bmw-e-roller-2024
Honda City és Motocompo

Hogy ez milyen régi és évtizedek óta megoldásra váró probléma, arról a fenti Honda-fényképek tanúskodnak. Ez volt a nyolcvanas években született válasz: az autóban szállítható, kimondottan belvárosi közlekedésre tervezett Motocompo, ami lazán elfért a Honda City hátuljában. Arról persze nem szólnak a korabeli beszámolók, hogy egy törékeny hölgy miként vette ki a kocsiból a 45 kilós vasat, és főleg hogy tette vissza a nap végén a csomagtartóba...

bmw-e-roller-2024
A BMW elektromos rollerének tervrajza (nyitott és összecsukott állapotban). Jól látható, hogy a mérnökök nem elégedtek meg a megszokott, 8 és 10 col közötti gumimérettel – az újdonság az átlagosnál másfélszer nagyobb kerekeken fut

Úgy tűnik, a német szakemberek – a BMW hagyományainak megfelelően – ismét egyedi ötlettel rukkoltak elő, és az eddigi konstrukcióknál sokkal elmésebb, lehajtható kormánnyal és összecsukható taposóval (!) készülő modell terveit vetették papírra. A gép csúcsteljesítménye a hírek szerint 500 watt lesz, és hazájában 20 km/órás sebességkorlátozással kerülhet forgalomba, hogy illeszkedjen a helyi közlekedési szabályokhoz.

bmw-e-roller-2024
Nem állítjuk, hogy az i3 csomagtartójához tervezték, de az tisztán látszik, hogy a kisebb autókba is befér az összecsukható e-roller

Mivel a tavaly bemutatott CE 02-ben nagyjából minden megtalálható, ami egy megfizethető rollerhez szükséges, beleértve a kis feszültségű, 48 voltos elektromos rendszert, a kétszer 1,96 kWh-os kapacitású aksicsomagot és a viszonylag nagy kerekeket, nem lenne meglepő, ha annak a technikája – legalább részben – visszaköszönne az újdonságban is.

bmw-e-roller-2024

Báránybőrbe bújt farkas: noha csak 11 kW-os csúcsteljesítményű, a CE 02 három másodperc alatt gyorsul nulláról 50 km/órára, amivel gyakorlatilag összes négykerekűt állva hagyja a lámpáknál

A rollerrel immáron háromtagúra bővülhet a kék-fehérek elektromosmotor-kínálata: a zászlóvivő továbbra is a Magyarországon piacvezető, 148 voltos feszültségű CE 04, emellé érkezett 2023-ban a CE 02 AM-es, valamint A1-es, 95 km/óra végsebességű kivitele, és ezt egészítené ki most az új elektromos voltos roller.