Európa egyre több országában lehet B-s jogosítvánnyal 125-öst motort vezetni, és ahol ez nem engedélyezett – mint például Németországban – ott egy párórás vezetéstechnikai tréning után szintén motorra pattanhatnak a sofőrök. Nem csoda hát, földrészünkön hogy egyre népszerűbbek a nyolcadliteresek, beleértve az elektromos A1-es modelleket is, melyek rendre jobban gyorsulnak benzines társaiknál, ráadásul a frissen átülőknek nem kell kuplungolással, váltással sem bajlódnia a hangtalan gépeken.
Megjelent a BMW CE 02
Ezt a géposztályt erősíti a pár napja leleplezett BMW CE 02 is, mely feltűnően nagy csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet: a 11 kW-os érték kimagaslónak számít az elektromos A1-esek között. Mivel az elektromos hajtásból fakadóan a teljesítmény könnyen szabályozható, rögtön piacra dobtak egy 4 kW-os, segédmotorként regisztrált kivitelt is a modellből, amit már 14 éves kortól vezethetnek a fiatalok. Tekintve, hogy az ülésmagasság csupán 750 mm és a motorok menetkész tömege 119, illetve 132 kiló, a törékenyebb alkatú pilóták is könnyen megbirkózhatnak velük.
Miként a márkától megszokhattuk, többféle vezetéssegítő rendszer támogatja a pilótát, hogy minél könnyebben megzabolázhassa a motort. Alapáras az ABS, de a blokkolásgátló csak az első kerékre hat, utat engedve némi mókának a hátsó kerék állóra fékezésével, emellett pedig az ASC (Automatic Stability Control) és az RSC (Recuperative Stability Control) segít meggátolni a gumi tapadásvesztését.
Az elektromos motoroknál mindig kulcskérdés a töltési sebesség, ezért a bajorok az alapáras, 0,9 kW-os töltő mellett fejlesztettek egy 1,5 kW-os változatot is, amivel szinte felére csökkenthető a konnektor mellett töltött idő. Talán mondanunk sem kell, hogy a CE 02 műszeregysége színes TFT, hiszen ez lassan már alapvető a géposztályban – legalábbis a minőségi elektromos motorok között –, ahogy az sem meglepetés, hogy LED-fényforrások segítenek könnyebben észrevehetővé tenni a selyemfényű feketébe és elegáns kék-fehérbe öltözött motort.
A fejlesztők kiemelték, hogy a 11 kW-os és 55 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékú változat teljes értékű, kétszemélyes motorkerékpár, így alkalmas páros ingázáshoz is, míg a 4 kW-os CE 02 a legfiatalabb motoros korosztály célszerszáma lehet a városi közlekedéshez.