Csendes forradalom – így jellemzi a BMW az új elektromos robogót, a CE 04-et. Nem véletlen, hogy a motor bemutatása egy történetmesélős résszel kezdődött, amiben mindvégig azt hangsúlyozták, hogy ez nem egyszerűen a motorosoknak ajánlott jármű, hanem a városi közlekedés új eszköze, ami egyszerre válthatja ki a motort, az autót vagy a tömegközlekedést.
Bemutatkozott a BMW CE 04
A CE 04 mozgatásáról 31 kW-os (42 LE-s) villanymotor gondoskodik, ezzel csupán 2,6 másodpercig tart álló helyzetből 50-es tempóra gyorsulni, azaz nagyjából a négyszázas robogókéhoz hasonló gyorsulásra számíthatunk.
Noha kétféle teljesítményű változat készül (31 és 23 kW), mindkettő 120 km/órás végsebességet ér el, különbség a hatótávban van – a 8,9 kWh-s kapacitású kivitel 130, míg a sajtóanyagban „csökkentett teljesítményűként” említett típus kereken 100 kilométert tehet meg töltés nélkül. Emellett elérhető lesz 11 kW-os modell is, hogy a kezdők A1 vagy A1 B jogosítvánnyal is vezethessék az új BMW-t.
A Li-ion akksi a beépített töltővel egyszerű, 230 V-os hálózatról, otthon is tölthető. Hagyományos módon közel négy és fél órát vesz igénybe a folyamat, ám az extraként rendelhető – 2,3 helyett 6,9 kW-os – gyorstöltővel csak 1 óra 40 perc, illetve 20-ról 80%-ra 45 perc alatt feltölthető.
A felfüggesztés a robogókra jellemző konstrukció, vagyis acélcsövekből összeállított vázhoz kapcsolódik a 35 mm-es csúszószár-átmérőjű villa és a központi rugóstag, s utóbbit természetesen lengőkar köti össze a hátsó kerékkel.
Csakúgy, mint az RT-nél, itt is 10,25 colos, navigációs eszközként is működő TFT-kijelzőről olvashatjuk le az adatokat, és a túragéphez hasonlóan LED-lámpák világítják az utat, melyekhez Headlight Pro kanyarvilágítás is rendelhető. A BMW újdonsága 2022 tavaszától rendelhető, az alapmodell listaára 4 490 000 Ft lesz.