A BMW bejelentette, hogy a hálózatról tölthető modelljeiben alkalmazott akkumulátorcellák kutatási, fejlesztési és gyártási munkafolyamatait 2019-től egy új, Münchenben felépített fejlesztőközpontban összpontosítja. - A vadonatúj, 200 millió euróból megépülő laboratóriumokban dolgozó nemzetközi szakértőink akkumulátor-kémiai és cellakialakítási szempontból egyaránt átfogó kutatásokat végeznek majd, amelyeknek köszönhetően minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektethetünk nagyfeszültségű akkumulátoraink teljesítményének, élettartamának, biztonságos működésének, töltési intenzitásának és fenntarthatóságának növelésére. Ezzel új mércét állítunk fel az iparágban – jelentette ki Klaus Fröhlich az ünnepélyes ceremónián.

bmw-beruhazas-elektromotorok-gyartasara-16697
Kiemelték: a hálózatról tölthető hajtásláncok ötödik generációjának erénye, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel újabb lépést tettek a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé

A néhány éven belül tömegtermelésre kész, hálózatról tölthető hajtáslánc egyik legnagyobb előnye az lesz, hogy az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló házban egyesíti, amely kompakt méretei okán nem csupán egyszerűbben beépíthető, de jelentős mértékben könnyebb is lesz a korábban alkalmazott három önálló alkatrészhez mérten. Moduláris felépítésének köszönhetően ráadásul a technológia rugalmasan módosítható lesz, amellyel a BMW Group az összes járműkategóriát, platformot és teljesítményszintet képes lesz saját, hálózatról tölthető hajtásláncával lefedni, beleértve a motorkerékpárokat is. Nem mellesleg az elektromos motor, a váltó és a vezérlőelektronika egységbe integrálása kevesebb alkatrészt igényel, és mint ilyen, jelentős költségeket takarít meg, azaz még versenyképesebbé válnak a zöld járművek.

Országokon át töltés nélkül

A hálózatról tölthető hajtásláncokban használt, nagyfeszültségű akkumulátorok módszeres fejlesztésének köszönhetően a 2021-ben érkező, ötödik generációs hajtásláncok egyetlen feltöltéssel egészen 700 kilométerig kitolhatják a tisztán elektromos meghajtású modellek károsanyag-kibocsátástól mentes, zéró emissziójú hatótávolságát. A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt, belsőégésű erőforrással kiegészített modellek esetében ez a távolság száz kilométerre nőhet.