Az autókban szinte mindennapos, de a motorkerékpárokban nem igazán elterjedt a változó szelepvezérlés. Nemrég részletesen írtunk róla, hogy az egyes márkák miként oldják meg – ki egyszerűbb, ki bonyolultabb módszerrel – a szelepnyitás időzítését, s máris itt egy újabb példa a BMW-től, hogy a kiskategóriában is meg lehet valósítani az ötletet.

Változó szelepvezérlést kaphatnak az egyhengeres BMW-k

A nemrég megjelent képek arról árulkodnak, hogy egy A2-es, 400 köbcenti alatti egyhengeresben tennék próbára a ShiftCamet, mégpedig olyan módon, hogy megdupláznák a szívóoldali vezérműtengelyen a bütykök számát:

bmw-313-gs-uj-szelepvezerles
Rendkívül elmés ötlet, hogy az erőforrás hosszanti középvonalának síkjában helyezték el a vezérlés új elemeit, ezáltal nem változott a blokk szélessége

Természetesen a kisebb és nagyobb bütykök különböző fordulatszám-tartományokban jutnának szerephez, és miként megszokhattuk, alacsony fordulatszám mellett a laposabb, a felső tartományban pedig a csúcsosabb profilú bütykök nyitnák a szívószelepeket.

bmw-313-gs-uj-szelepvezerles
Tesztünkön a BMW G 310 GS, nyergében Chrobák Jani motorversenyzővel

Eddig sem lehetett panasz a keresletre, hiszen a G 310 R-ből és GS-ből 70-80 ezer darab talált gazdára, és ha a jövőben még nyomatékosabb, erősebb lesz a ShiftCamnek köszönhetően, az még vonzóbbá teheti az A2-es jogsival vezethető gépeket.