Hideg és hőség, eső, egésznapos homokvihar, valamint néhány elszánt motoros – röviden így lehetne összefoglalni a Benelli gyár tesztjét, mely során a TRK két változatát tették próbára aszfalton és terepen.
A nem mindennapi próbáról az abroncsokat szállító Continental számolt be. Gyümölcsöző együttműködés ez mindkét márkának, mivel hasznos tapasztalatot szerezhetnek a köpenyek fejlesztői, hogy az elsősorban terepre ajánlott TKC 70 és a többcélú TrailAttack 3 miként teljesít a változatos minőségű utakon és a dűnék között.
A QJMotor SRT700 technikájára épülő TRK-k, valamint a pilóták felsorakoztak a rajtnál, és kezdetét vehette a több ezer kilométeres kaland.
Négyezer kilométeres túra Marokkóban
Értelemszerűen a fűzöttküllős kerekeken futó 702 X-re került a TKC, míg a könnyűfém felnis alapmodell kapta a TrailAttack 3-at, de ezt leszámítva gyakorlatilag szériaállapotú motorokkal vágtak neki komoly kihívásokat rejtő túrának.
Miként a tesztelők beszámoltak róla, a négy motor remekül viselte a nem túl nehéz, de sok meglepetést tartogató terepet, és az is kiderült, hogy a TrailAttack 3 nem véletlenül nyerte meg idén a túraenduró-abroncsok független tesztjét, hiszen a marokkói utakon, illetve a sivatagban is magabiztosan mozgott vele az elsősorban aszfaltra tervezett 702.
Kiemelték, hogy a terepen még jobban teljesítő TKC 70 a kanyargós műutakon is helytállt, nem kellett kompromisszumot kötni a pilótáknak a mély és széles mintaárkok miatt. A teszt egyik legfontosabb tanulsága volt, hogy a nagy igénybevétel dacára „a futófelület majdnem ugyanúgy nézett ki négyezer kilométer után, mint az új”, ami fontos szempont azoknak, akik nem szeretnének minden nagyobb túra előtt vagy után gumicserével vesződni. Egyébként ugyanez igaz a TKC 80-ra is – derült ki az idei tesztből –, melyben Villányi András a Dolomitok szerpentinjein és Albánia földútjain vallatta a Contit.
– Mindig kihívással járnak az ilyen kalandok, így itt is megküzdöttünk a kimondottan hideg reggelekkel, majd a sivatag perzselően forró homokjával, ezután motoroztunk sűrű tejködben, míg a Mekneshez közeli cédruserdőkben az eső tette csúszóssá a terepet. Már azt hihettük, túl vagyunk a nehezén, de az utolsó hétszáz kilométer – Erfoud és Nador között – alaposan feladta a leckét. Viharos erejű szél, kilenc órán át tomboló homokvihar és borzasztó látási viszonyok fogadtak a térségben
– emlékeztek vissza a pilóták túra legnehezebb pillanataira.